Zákruta.cz  >  

Admiral rally: Jaká byla?

15. září 2009

Asi nikdy neměli pořadatelé vyškovské rally tolik problémů s přípravami jako v roce letošním. Záhadné machinace s termínem soutěže nejdříve hanácký závod z kalendáře mistrovství ČR odstavily úplně, aby v polovině července, po nenadálém zrušení rally Prachatice, přinesla iniciativa organizátorů šanci zaplnit narychlo vzniklou díru v národním šampionátu.

Každý, kdo se kdy přípravou automobilové soutěže zabýval, ví, že je mnohdy problém rally nachystat i za půl roku, natož za měsíc a půl. Nicméně, členové Hanáckého rally klubu byli rozhodnuti motoristické veřejnosti ukázat, že si místo v kalendáři zaslouží, a svůj mimořádně nelehký úkol nakonec i splnili.

Hlavní novinkou letošní vyškovské rally byl nový hlavní partner a s tím spojený nový název závodu. „Nejde o žádnou předem plánovanou novinku. Přesně naopak. Když vyškovská soutěž vypadla z letošního kalendáře, museli jsme to oznámit partnerům, vyškovské radnici, obcím… No a v době, kdy už nikdo nepočítal, že by se situace mohla jakkoli změnit, přišla tato šance. Znamenalo to doslova ze dne na den najít někoho, kdo dorovná schodek v rozpočtu. To se nám naštěstí podařilo,“ vysvětluje Jan Olejníček, zástupce ředitele Admiral rally. Spolupráce se společnostmi European Data Project, Paradise Casino Admiral, American game a Admiral Global Betting se jednoznačně osvědčila a otevřela pořadatelům nové možnosti v Komořanech. Areál E.D.P. je dostatečně prostorný, aby pojal kompletní zázemí rally, a to i přesto, že při vyškovské rally ještě nebyl zcela dobudovaný. Ředitelství, přeskupení i servis byly doslova na pětníku, což mělo pro průběh soutěže jednoznačně pozitivní přínos. Nakonec se nenaplnily ani obavy pořadatelů, že ke startovní a cílové rampě si zdaleka nenajde cestu tolik diváků, jako ve Vyškově. Páteční představení posádek, ač zahaleno dešťovými mraky, přivítalo stovky fanoušků, jež měli možnost na vlastní oči vidět většinu favoritů soutěže a jejich vozy. K dobré náladě všech přispěl i závěrečný ohňostroj, který se stal stylovou tečkou za pátečním programem.

V sobotu čekaly na soutěžící již známé a osvědčené rychlostní zkoušky v okolí Vyškova. Není pochyb o tom, že by se na Vyškovsku daly najít i o poznání zajímavější úseky, vzhledem ke krátkému času na přípravu však pořadatelé neměli prostor pro složitá vyjednávání. O výrazné ztížení jinak vcelku rychlých erzet se postaral déšť před startem a s tím spojené všudypřítomné bláto. V tomto ohledu byla mimořádně náročná především úvodní Vážanská RZ, která si ve startovním poli vyžádala několik pomyslných obětí. Zrádné pasáže nepostrádaly ani zbylé dva úseky v okolí Chvalkovic a Podivic, na nich si ale soutěžní peloton s náročnými partiemi povětšinou poradil. „Pouze u pěti posádek figuruje jako důvod odstoupení havárie, což je až nečekaně malé, ale o to příjemnější číslo. Co je ale ze všeho nejdůležitější, všechny posádky z karambolů vyšly bez zranění a jediné šrámy si z těchto incidentů odnesla soutěžní technika,“ oddychl si Jan Olejníček.

Soutěž byla dobře hodnocena soutěžními posádkami i sborem sportovních komisařů, jehož členům patří zasloužené uznání za profesionálně odvedenou práci a korektní přístup k organizátorům. Z hodnocení bezpečnostního delegáta už mají pořadatelé menší radost, ale jak sami říkají, nijak je nepřekvapuje. „Za zamyšlení určitě stojí, jestli si pořadatelé jakékoliv soutěže zaslouží snížení známky v hodnocení za to, že se snaží vycházet vstříc občanům dotčených dědin. Umožnění průjezdu dvou svateb přes trať rychlostních zkoušek bylo jednak podmínkou obecních úřadů, na straně druhé bylo samozřejmě plně pod kontrolou bezpečnostního dispečinku rally a pořadatelů. Musíme mít pořád na paměti, že zdaleka ne každý občan či obecní úřad na trati je rally nakloněn natolik, že s pochopením snese celodenní odříznutí od okolního světa. Pokud pořadatelé chtějí nadále v organizaci rally pokračovat a zachovat si při tom svoji tvář, musejí umět takovým požadavkům vyhovět,“ dodává Jan Olejníček. Mínus si od bezpečnostního delegáta vysloužila rovněž sportovní hodnota rychlostních zkoušek a na rozdíl od většiny soutěžních posádek projevil nespokojenost i se zařazováním šotolinových úseků. „My soutěž pořádáme především pro soutěžní posádky a pro diváky, od nichž tak radikální kritika tratí nezazněla, takže jsme v podstatě spokojeni,“ usmívá se Jan Olejníček.

Admiral rally 2009 je tedy minulostí a organizátoři se připravují na závěrečné bilancování s hlavními partnery. Jaký bude jeho výsledek, jestli z něj vzejde perspektiva trvalejší spolupráce, na to si budeme muset počkat. „Nejprve je potřeba uzavřít ročník letošní a teprve potom přemýšlet, co bude dál. O hlavních sponzorech už řeč byla, zbývá tedy upřímně poděkovat všem ostatním - od vlastníků komunikací, obcí, úřadů, hasičů, záchranářů, až po všechny naše členy, kteří se na uspořádání rally podíleli. Moc si vážíme tolerance občanů, dopravců a firmy Kordis a věříme, že tomu tak bude i nadále, pokud dostaneme šanci další ročník rally zorganizovat. Při závěrečném bilancování si ale nemohu odpustit pár kritických slov na téma úřady. Ačkoli pracují všechny podle stejných zákonů, v jejich přístupu jsou obrovské rozdíly. Zatímco pro jedny nepředstavuje podaná žádost nic jiného, než počátek standardního řízení, jehož cílem je vydání povolení, pro jiné je zúřadování žádosti v zákonem daném termínu neřešitelným problémem, nad rámec zákona vyžadují dodání nejrůznějších podkladů a místo běžného doručování písemností dokonce zneužívají žadatele a nutí jej písemnosti rozvážet,“ zakončuje kriticky svoje díky Jan Olejníček.

Jiří Dokulil

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.