Zákruta.cz  >  

Kresta s Grossem hodnotí Barum Czech Rally Zlín

28. srpna 2009

254,96 měřených kilometrů rozdělených do 15 rychlostních testů, to byla porce, kterou potřebovaly zdolat soutěžní posádky 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, pro dosažení cílové rampy historicky nejkvalitněji obsazené automobilové soutěže pořádané na území České Republiky. Se startovním číslem 8 se vstříc obtížným tratím vydala v pátek posádka Tescoma rally teamu Roman Kresta - Petr Gross s vozem Peugeot 207 S2000.

Privátní český tým čekalo při vrcholu sezóny těžké měření sil s továrními týmy Škoda, Abarth a s tovární podporou startujícím týmem Kronos, vybavenými špičkovými vozy se zkušenými posádkami v jejich kokpitech. Roman s Petrem zahájili soutěž sedmým časem na úvodní páteční městské speciálce. V následující sobotní etapě si ještě o dvě místa polepšili a po první etapě jim patřila pátá pozice v průběžném hodnocení soutěže. „Soutěž pojímáme ve dvou rovinách, soutěžíme samozřejmě v rámci IRC, ale jízdu musíme přizpůsobit s ohledem na stav MMČR, které je naší prioritou. Očekával jsem průběh takový, jaký soutěž doposud má. Po úvodní etapě jsme s průběhěm spokojeni, neměli jsme žádné závažné technické problémy a pro nedělní etapu zvolíme stejnou strategii, jakou jsme měli dnes,“ řekl v sobotním večerním servisu Roman Kresta.

Nedělní etapa se sestávala z 6 rychlostních testů o délce 97,98 kilometrů. Hned v jejim úvodu skončila soutěž pro Fredyho Loixe, jenž figuroval do té doby na druhé pozici a Roman s Patrem se tak dostali na průběžnou čtvrtou příčku. Dvě rychlostní zkoušky před koncem soutěže pak postoupili po chybě Juho Hanninena na průběžný bronz, nicméně po následujícím testu posádka Tescoma Rally Teamu klesla zpět na čtvrtou pozici, na které soutěž také s desetivteřinovou ztrátou na pódium dokončila. „Před Juho Hanninena jsme se dostali díky jeho výjezdu mimo trať a s tím spojené ztrátě,“ komentuje Roman Kresta vývoji druhé etapy.

„Za normálních okolností bychom Juha nepředjeli, takže je těžko mluvit o souboji. První trojka jela tak, že na stupních vítězů skončili naprosto oprávněně a bylo by nespravedlivé, kdybychom takto náhodně dosáhli na stupně vítězů my. Nedělní část soutěže se pro nás vyvíjela celkově pohodově, bez zásadních potíží. Neriskovali jsme ani v sobotu, ani v neděli. Měli jsme dobře nastavené i připravené auto, povedla se nám volba pneumatik, ale nechtěli jsme jít za hranici přiměřeného rizika a soupeři byli prostě lepší.“

„Barumku jsme si samozřejmě užili a byl to skutečný vrchol letošní sezóny,“ doplňuje Romana Petr Gross. „Jsem zamozřejmě rád, že výsledek je takový jaký je a pro Romana bylo určitě velmi těžké rozhodování, zda závodit s těmi nej a nebo se soustředit na body do MMČR. Konkurence byla obrovská, ale myslím, že se nám podařilo zvládnout obojí.“

„Letošní Barum Czech Rally plně potvrdila to co se od ní očekávalo, a to že bude absolutním vrcholem nejen českého šampionátu v rally, ale i celého seriálu IRC,“ říká provozní ředitel generálního partnera týmu pro Barum Rally, společnosti Tescoma s.r.o., Ing. Petr Chytka. „Nepamatuji se, že by “barumka„ měla tolik adeptů na vítězství. Jsme rádi, že naše posádka byla rovnoceným soupeřem jezdcům továrních týmů. Výsledek v závodě je vždy kombinací výkonu posádky, kvality vozu, jezdeckých a technických chyb a fungování celého týmu. Jsem přesvědčen, že Roman s Petrem v daných podmínkách předvedli špičkový výkon a čtvrté místo v absolutním pořadí je velmi dobrý výsledek, který navíc posádku přiblížil ke splnění hlavního cíle, a tím je titul absolutního vítěze MMČR v rally. Chtěl bych touto cestou srdečně poblahopřát k vítězství Honzovi Kopeckému a Petru Starému.“

„Chtěli bychom touto cestou poděkovat partnerům za podporu, mechanikům za vynikající práci, pořadatelům za výborně připravenou soutěž a samozřejmě fanouškům za perfektní atmosféru, kterou u trati vytvořili,“ uzavírají ohlédnutí za Barum Czech Rally Zlín 2009 Roman Kresta a Petr Gross.

Nyní se již Roman Kresta s Petrem Grossem soustředí na další podnik Mezinárodního Mistrovství ČR v Rally, kterým bude ve dnech 18.-19. září XXXI. SEVENOAKS Rally Příbram.

-pr-

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.