Zákruta.cz  >  

Do čela rallysprintového šampionátu se dostal obhájce Peták

16. července 2009

Osmidílný šampionát jednodenních rallysprintů letos odstartoval až začátkem května pod názvem AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally 2009 (MČR - S). Úvodní dva rallysprinty vyhrál Jaroslav Orsák z Valašských Klobouk na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, nicméně do čela průběžného pořadí se dostal po třech odjetých podnicích obhájce titulu příbramský Josef Peták na voze Peugeot 207 S2000, který má v čele náskok pouhých tří bodů. Čtvrté dějství rallysprintové šampionátu se odehraje v okolí Třebíče, kde se o víkendu uskuteční jubilejní 20. Horácká rally.

Seriál byl zahájen v Hrádku nad Nisou, kde se jela THERMICA RALLY LUŽICKÉ HORY. Za krásného jarního počasí se na Trojmezí sjel úctyhodný počet 128 posádek. Před startem bylo těžké tipovat největší favority na celkové vítězství, neboť na prvenství mohla pomýšlet řada posádek. Diváci se nejvíce těšili na českou premiéru vozu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG - první český soutěžní vůz poháněný zemním plynem. Za jeho volantem se objevil zkušený Václav Pech. Hned v prvních kilometrech soutěže odstoupil Pavel Valoušek, jehož na prvním měřeném úseku zradily brzdy. Brzy ze hry venku byl i Karel Trněný, neboť fabii WRC stávkoval motor. Na druhé rychlostní zkoušce skončili otec a syn Semerádové, prvního zradily brzdy a druhého převodovka vozu Mitsubishi Lancer EVO IX. O dvě erzety posléze skončily všechny naděje pro loňského vítěze Jana Sýkoru, stop vystavila nefunkční převodovka. Hned od první rychlostní zkoušky se ujal vedení Orsák, který vedl i po polovině soutěže, na dalších místech byli Peták (Peugeot 207 S2000), Štěpánek (Škoda Octavia WRC), Černý (Subaru Impreza STi), Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX CNG) a Mifka (Mitsubishi Lancer EVO IX). Ani čtyři vyhrané rychlostní zkoušky nestačily na lepší než třetí místo pro Štěpánka, který na druhého Petáka ztratil pouhých 1,4 sekundy. Orsák vyhrál způsobem start, cíl a na své konto si připsal třetí absolutní vítězství v kariéře. Ve skupině A byl nejrychlejší Lubomír Minařik (Škoda Fabia Kit Car), na dalších místech skončil Jan Dohnal (Renault Clio S1600) a Petr Brynda (Renault Clio R3).

Druhým podnikem byla RALLY VYSOČINA s centrem v Telči koncem května. Soutěži vůbec nepřálo počasí a rychlostní zkoušky zkrápěl po většinu dne vytrvalý a silný déšt. Vysočina se do sprintového šampionátu dostala na poslední chvíli jako náhrada za zrušený Vyškov. Ve startovním poli se neobjevil lancer na zemní plyn, nicméně pozitivem byl návrat Romana Odložilíka (Peugeot 207 S2000). Bohužel hned v úvodu skončil v příkopě, zatímco Martin Semerád zbořil vůz po nárazu do domu. Podobně jako na předchozí soutěži se ujal vedení Orsák, následovaný Petákem a Valouškem. Bohužel otrokovický pilot zápasil s nevhodným obutím a při druhém průjezdu úseku s názvem Dyjička si ustlal po výletě z tratě v motokrosovém areálu. Absolutní pořadí na medailových stupních v pořadí Orsák, Peták, Štěpánek bylo naprosto totožné s úvodním rallysprintem. Bramborovou příčku si vybojoval Josef Semerád, pátý dojel Trněný. Ve skupině A předvedl suverénní výkon Petr Brynda (Renault Clio R3), který se stal při Minaříkově neúčasti králem dvoukolek v okolí Telče.

Třetí díl IMPROMAT RALLYSPRINT KOPNÁ překvapivě vyhrál Jaromír Tarabus na voze Fiat Grande Punto S2000. Na druhém místě skončil polský pilot Grzegorz Grzyb rovněž na voze Fiat Grande Punto S2000, třetí byl Josef Peták (Peugeot 207 S2000) s odstupem 9,9 sekundy. Tarabus i Grzyb v rallysprintovém šampionátu nebodují. Třetí díl českého šampionátu sledovaly početné zástupy fanoušků automobilového sportu podél tratí rychlostních zkoušek. Do soutěže odstartoval rekordní počet 129 posádek, cílovou rampu spatřilo celkem 82 soutěžících. Tarabusovi prvenství spadlo do klína po sedmé rychlostní zkoušce, kdy musel pro poruchu palivového čerpadla odstoupit do té doby suverénně jedoucí Roman Kresta s vozem Škoda Fabia WRC. Kresta vyhrál šest z úvodních sedmi rychlostních zkoušek a než ze soutěže vypadl, měl před Tarabusem náskok 40 sekund. Po pěti letech se představil v rally Tomáš Enge, jenž absolvoval soutěž s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX s alternativním pohonem na stlačený zemní plyn. Bývalý pilot formule 1 se během soutěže potýkal s technickými problémy vozu.

Jubilejní Horácká rally v Třebíči bude součástí i šampionátu historiků. Zde jsou v čele průběžného pořadí vozy Opel Kadett Coupé stáje Exces Super Bike Club v AČR. Po třech podnicích vede Zdeněk Tichý před Ctiradem Hájkem.

AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally 2009

Průběžné pořadí po třech odjetých podnicích: 1. Peták, Joska, Benešová (Peugeot 207 S2000) 78, 2. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) 75, 3. Štěpánek, Omelka (Škoda Octavia WRC) 43, 4. Valoušek, Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) 24, 5. Trněný, Kafka Pritzl (Škoda Fabia WRC) 24, 6. J. Semerád, Niemetz (Mitsubishi Lancer EVO IX) 22, 7. Černý, Kohout (Subaru Impreza STi) 20, 8. R.Odložilík, P. Odložilík, J. Černoch (Peugeot 207 S2000) 19, 9. Mifka, Plachý (Mitsubishi Lancer EVO IX) 16, 10. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX CNG) 15 atd.

Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2009:

Průběžné pořadí po třech odjetých podnicích: 1. Tichý, Horák (Opel Kadett Coupe) 135, 2. Hájek, Perski (Opel Kadett Coupe) 69, 3. P. Hejhal, M. Hejhal (Škoda 110) 66, 4. Tenkl, Vosádka (BMW M3) 60, 5. Janota, Stránský (Opel Kadett Coupe) 40 atd.

Roman Ordelt

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK