Zákruta.cz  >  

Štajf se raduje: Konečně to s hatchbackem vyšlo

17. června 2009

Okolnosti tomu chtěly, že Subaru Czech Rally Team z úvodních tří soutěží letošního Mezinárodního mistrovství České republiky na dvou z nich učil závodit nový vůz a bojoval s jeho dětskými nemocemi. Na šumavské soutěži pak rychlou jízdu ukončila havárie, a tak až výtečná čtvrtá příčka z právě uplynulé Rally Hustopeče představuje pro posádku Vojtěch Štajf - Michal Ernst tak trochu vysvobození ze zakletí.

Už úvodní rychlostní zkouška jihomoravské soutěže se bílomodročernému hatchbacku Subaru Impreza WRX STI nadmíru vydařila. Druhý nejrychlejší čas hned za Romanem Krestou, to byl ještě o dva stupínky lepší úvod než na minulé, českokrumlovské rally. Vyjma jediného zaváhání se ale tentokrát Vojtěchu Štajfovi, Michalu Ernstovi i jejich vozu výborně dařilo i v celém zbytku náročného podniku. K dobrému výsledku přispěla také skutečnost, že už se umoudřila elektronika vozu a na rozdíl od minulé soutěže jezdce nepotrápila.

„Tohle není pravda ze sta procent, nicméně ona jediná výjimka, kdy si auto vzpomnělo na svou krumlovskou jankovitost, nastala naštěstí ve chvíli, která nám nepokazila výsledek,“ upřesňuje pražský pilot. „Bylo to na startu speciálky vedené po brněnském výstavišti, která se nám pak skvěle povedla. Když jsme se dověděli náš výsledek a připomněli si čtvrtý čas z Českých Budějovic, vtipkovali jsme, že by nám možná svědčila soutěž odehrávající se výhradně na výstavištích. I když jsme hned na následující zkoušce uklouzli na blátě a ztratili tak čas díky couvání, měla ale už pro nás rally zcela odlišný průběh než protrápený Krumlov.

Vědomi obtížnosti tratě jsme nasadili rozumné tempo a i s ním už první den pravidelně zajížděli časy v první desítce. Pomohla nám i vhodná volba skvělých mokrých pneumatik Pirelli, v první sekci jsme obuli neprořezané a v druhé polovině etapy prořezané. Nocovali jsme na sedmé příčce a do soboty vstoupili s myšlenkami spíš než na útočení na špičku, tak na udržení si zbylých soupeřů za zády. Úkol se splnit podařilo a naše tradiční soky Trojana a Arazima jsme porazili. Chyby některých dalších závodníků nám tentokrát pomohly až k ´bramborové medaili´, inu jak se říká - jednou jsi nahoře, jednou zas dole. My tentokrát patřili k těm šťastnějším, a to i když jsme dva kilometry před koncem RZ13 ulomili řadicí páku a dojížděli do cíle jen na trojku. Po havárii Petra Hozáka jsme totiž test dokončili pod žlutou vlajkou, a tak těch pár vteřinek naší pravděpodobné ztráty bylo anulováno všeobecným přidělováním časů. K havárii Míry Tarabuse jsme zase dojeli jako první a jen díky včasnému upozornění jeho spolujezdce jsme do poškozeného vozu za nepřehlednou zatáčkou nenarazili.“

Spokojen byl i spolujezdec Michal Ernst: „Při seznamovacích jízdách jsme měli z tratí trochu obavy, ty se ale nepotvrdily. Týmem mechaniků báječně připravený vůz prokázal svou robustnost a dobré nastavení, takže jsme neměli žádné potíže ani v sobotu, ale ani při dlouhém a deštivém pátečním večeru. Nakonec se nám soutěž moc líbila, potěšily nás i příznivé reakce fanoušků svědčící o dobrém zvuku značky Subaru v našich krajích. Navíc jsme opět byli jejími nejrychlejšími reprezentanty v cíli soutěže.“

Čtvrtá příčka a body do národního šampionátu i Evropského poháru celému týmu dodaly novou energii, znásobenou i prvenstvím v Pirelli cupu. Teď má celý Subaru Czech Rally Team více času na přípravu a testy před druhou polovinou sezóny - Vojtěcha Štajfa čeká až start na Barum rally konané na konci srpna. Mezitím zbude prostor na stavbu dalšího hatchbacku, o starty s tímto modelem totiž projevilo zájem i několik dalších jezdců v čele s piloty s bohatými mezinárodními zkušenostmi. Není tedy vyloučeno, že se barvy týmu ještě před ´Barumkou´ objeví i na některé z dalších soutěží.

Karel Špaček

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.