Zákruta.cz  >  

Kamínek a kámen

14. května 2009

Přesně tyto dva geologické útvary sehrály největší roli v osudu posádky Roto Plzeň na trati Rally Saturnus ve Slovinsku.

Jan Šlehofer a Zbyněk Soběhart začali velmi dobře. Zaskočila je sice trať na velmi kluzkém asfaltu, který od nás neznáme, ale vyrovnali se se situací výborně. Zrádnost asfaltových rychlostních zkoušek tkví především v tom, že bez změny barvy povrchu se najednou prudce mění přilnavost. Proto musela posádka jednou couvat z příkopu a zaznamenala ztrátu pár vteřin. Charakter trati byl také novinkou, horské trasy, kde se jede ze zatáčky do zatáčky, se u nás také nejezdí.

Výsledkem prvního dne byla absolutně osmá pozice a minimální ztráta na místní mistry dvoukolek ve skupině i třídě. Druhá etapa proto začala velkým očekáváním.

Na první vložce posádka úkol splnila a ztrátu prudce snížila. Jenže pak přišel nešťastný třicetikilometrový úsek a zhruba v jeho polovině defekt.

„Auto se začalo najednou nedotáčet,“ říká Jan Šlehofer, „Proto jsme po neblahých zkušenostech ze Šumavy chtěli hned kolo vyměnit. Na úzkém profilu trati jsme hledali dlouho místo a zastavili bohužel ve svahu. Zbyněk začal povolovat kolo, já šel do lesa hledat kámen, kterým bychom vůz založili. Ačkoliv je Slovinsko plné kamení a zřejmě jeden nepatrný kamínek udělal centimetrovou trhlinu v boku pneumatiky, nemohl jsem dlouho žádný najít. Pak nám ještě spadlo auto z heveru...“

Běžně se mění kolo maximálně za dvě minuty, ale tentokrát to trvalo dvakrát tak dlouho. Čtyřminutová ztráta byla moc. Posádka se nevzdala, další rychlostní zkoušky zajela zase velmi rychle, ale víc než polovinu ztráty se dohnat nepodařilo. Nestačily ani šesté časy v absolutním pořadí, čtvrté místo ve skupině znamenalo maximum.

„Hrozně mě mrzí, co se stalo. Auto fungovalo celých 300 ostrých kilometrů bez jakýchkoliv obtíží, našli jsme i optimální nastavení. Chci se omluvit týmu, mechanikům i našim příznivcům, že se nenaplnilo očekávání, ačkoliv jsme to měli rozjeté opravdu dobře.“

Posádka teď bude muset natrénovat výměnu kol, v Krumlově, který se svými záludnostmi čeká příští týden, určitě nebude o defekty nouze. Fiat Punto S1600 projde teď jen obvyklou pečlivou kontrolou, po slovinské soutěži zůstal nedotčený.

Vladimír Dolejš

Další články

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

celý článek >
Méně často používané dopravní značky

Méně často používané dopravní značky

Člověk je od přírody tvor přizpůsobivý. To si jsou vědomi i na ministerstvu, proto nelení a mění dopravní značení jedna báseň. Znáte opravdu všechny?

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK