Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000. Tento v Evropě zcela ojedinělý soutěžní speciál zažije svou závodní premiéru ve dnech 1. - 2. května 2009 v rámci Thermica Rally Lužické hory, prvního dějství seriálu MČR Sprintrally. Posádku bude tvořit Karel Macek a Aleš Pilný.
Do České republiky přivezl tento soutěžní vůz automobilový závodník Karel Macek, který je znám především svou účastí v automobilových soutěžích s vozem Toyota Corolla WRC. Nová Toyota Corolla S2000 byla postavena v Jihoafrické republice, kde se Toyota oficiálně účastní domácího mistrovství v automobilových soutěžích. Do České republiky byla zakoupena přes významný britský soutěžní tým.
„Splnil se mi velký sen startovat na domácí soutěži s tímto vozem specifikace S2000. Je to naprostá rarita ve startovním poli, neboť moje Corolla S2000 je v tuto chvíli jediným originálním exemplářem v Evropě. Bohužel auto bylo zakoupeno až příliš pozdě na zajištění kompletního finančního pokrytí startů v celé sezoně Mistrovství ČR. Nejen proto, ale také z důvodů testování tohoto vozu jsem se rozhodl startovat v roce 2009 výhradně v seriálu MČR Sprintrally. Lužické hory tak budou moji letošní premiérou,“ uvedl dnes Karel Macek z týmu Motor Team Macek.
Toyota se tak po dlouhých letech vrací do české rallye, kde v 90. letech dominovala s předními českými jezdci za volantem. Mezi nimi byli například příbramský jezdec Milan Dolák nebo bratři Vojtěchové, kteří v minulosti jezdili v soutěžních modelech Celica i Corolla WRC.
Toyota Corolla S2000 – Technická data
Motor 3SGE, atmosférický - 1998 ccm
Výkon: 258 k / 8000 ot. /min.
Točivý moment 240 Nm / 8500 ot. /min.
Počet válců: 4 (řadový)
Počet ventilů: 16
Rozvod: 2x OHC
Max. otáčky: 8500
Diferenciály: 3x mechanické s omezenou svorností
Pohon: 4x4
Převodovka: Sadev 6-ti rychlostní sekvenční
Max. rychlost: 170-190 km/hod.
Brzd. kotouče průměr: Vpředu 355 mm asfalt (300 mm šotolina), vzadu 300 mm
Zavěšení McPherson – tlumiče Proflex .
Délka: 4175 mm Šířka: 1760 mm
Výška: dle nastavení
Rozvor: 2619 mm
Hmotnost: 1265 kg
Ráfky: 18„ asfalt, 15“ šotolina
S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.
zobrazit článek >Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk
zobrazit článek >V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.