Zákruta.cz  >  

Loeb a Elena dosáhli 50. vítězství

16. března 2009

Jako perfektně naprogramovaný stroj fungovala posádka Sébastien Loeb - Daniel Elena na voze C4 WRC na poslední etapě Kyperské rallye 2009, první soutěže, která se jela na smíšených površích od roku 1966. A v cíli na ni čekalo rekordní 50. vítězství kariéry ve WRC. Čtvrtá pozice dvojice Dani Sordo - Marc Martí rozšířila bodový účast Citroënu a potvrdila jeho vedení v Poháru konstruktérů.

Loeb: neriskovat, ale udržet náskok!

Třetí podnik letošního ročníku WRC, Kyperská rallye, ve své závěrečné etapě zavedla posádky zpět do pohoří Troodos a zdejší zkoušky byly velikou výzvou. Vždyť se začínalo během třicetikilometrové zkoušky Foini a následujícím čtvrthodinovým servisem. Soupeři pak směřovali k nejdelšímu testu víkendu, točivé 40,5 km dlouhé zkoušce Anadiou. Soutěž zakončil návrat na Anadiou Dam, kterou posádky absolvovaly už v sobotu.

Z předchozí noci měl Sébastien Loeb náskok 49 sekund, nicméně musel jet naplno dál. „Nedostával jsem časy Mikko Hirvonena, takže jsem musel jet, co to dá, abych si ho nepustil příliš k sobě,“ tvrdil pětinásobný mistr světa v servisním parku v Anadiou. „Bylo tam dost bláta, ale přežili jsme to. Ještě nás pořád čekaly dva velice obtížné testy do cíle a stát se mohlo cokoli...“

Dani Sordo zahajoval den na třetí pozici před norským pilotem Petterem Solbergem. „Ráno jsem se cítil mnohem lépe. Jsem spokojený, jak jsem jel i s dosaženým časem. Byl jsem naprosto soustředěný na to, abych uhájil svou pozici.“

Sébastien Loeb si na vítězství věřil během druhé nedělní dlouhé zkoušky. „Nechtěli jsme zbytečně riskovat. Mikko sice náš náskok pořádně stáhl, ale měli jsme to pod kontrolou.“

Sordo přišel o stupně vítězů

Ve stejnou dobu ale Daniho z jeho třetí pozice sesadil Petter Solberg. „Skoro jsem zastavil v jedné vlásence a to mě stálo 10 sekund. Pak jsme raději zvolili jistotu bodů do Poháru konstruktérů pro Citroën a nic na tom nezměnilo to, že Petter byl už před námi.“

Poslední rychlostní zkouška Rallye Kypr už nepřinesla na poslední chvíli nic dramatického a Sébastien Loeb a Daniel Elena si dojeli pro třetí letošní prvenství v řadě od začátku sezony. „To že jsme dosáhli padesátého vítězství, není nic víc než další statistický údaj. Popravdě řečeno už myslím na jedenapadesáté! Tahle rallye se nám vydařila od startu do cíle. Náš Citroën C4 WRC dokonale zvládl jak volný terén, tak i asfalt.“

A další statistický údaj: víkendový výsledek, který si Sébastien Loeb a Daniel Elena připsali, je už 13. postavením na stupních vítězů v nepřetržité řadě, která začala loni na Rallye Sardinie. „Je to pro nás celkově perfektní,“ uzavírá Olivier Quesnel, ředitel Citroën Racing. „Sébastienův výkon je ohromující z každého pohledu. Ale on jako obvykle ukrajoval zkoušku po zkoušce až po konečné vítězství. Zároveň i to, jak dokázal vést jeho auto v této tvrdé zkoušce na tomto terénu. OK, Dani nedojel na stupních vítězů, ale požádal jsem ho, aby v závěru soutěže raději myslel na Pohár konstruktérů a body. Skutečnost, že Petter Solberg skončil před ním, nic nemění na celkovém skóre. Vedeme o 16 bodů po třech podnicích letošního roku. Kdo by nebyl nadšený takovým výsledkem?“

Citroën Sport

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK