Zákruta.cz  >  

Sezóna 2008 Lumíra Galii a Oty Hlouška

9. prosince 2008

Konec roku se většinou nese ve znamení bilancování úspěchů a neúspěchů. Do hodnocení se pustil i automobilový jezdec Lumír Galia. Sezonu 2008 považuje Galia za jednu z nejúspěšnějších ve své závodnické kariéře. Vedle vítězství v Pirelli poháru obsadil s Otou Hlouškem mimo jiných i 3. místo v rallysprintovém mistrovství ve třídě A5.

Lumír Galia bezesporu patří mezi žijící rallyové legendy. Svou první soutěž absolvoval s Trabantem. Poté Lumír vystřídal několik typů vozů a spolujezdců, aby pro letošní sezonu sestavil silnou trojku: Lumír Galia, Ota Hloušek a Škoda Felicia Kit Car spadající do třídy A5. Valašská posádka se zaměřila hlavně na sprintové závody, neboli jednodenní soutěže. Pro velký mistrák udělal jednu výjimku, když se postavil na start Valašské rally. V záplavě produkčních vozů dojeli Galia s Hlouškem na velmi pěkném 37. místě absolutně. Daleko více je však potěšilo vítězství ve třídě A5. Vítězství ve třídě si posádka zopakovala i na prvním sprintu sezony, ve Vyškově.

„Určitě to byl náš nejlepší závod. Ve třídě jsme zvítězili stylem start -cíl. Byli jsme nejrychlejší na sedmi z osmi erzet a druhému v pořadí jsme nadělili téměř minutu a půl. V duchu jsme přemýšleli, že bychom v tomto trendu mohli pokračovat i na dalších závodech. Ale Tomáš Grega a Jirka Hladík se ukázali jako silní soupeři a ve zbytku sezony měli navrch,“ zavzpomínal na začátek sezony Lumír Galia.

Následovala rally v Lužických Horách, která přinesla posádce Galia – Hloušek třetí místo ve třídě. Poté ale přišly dva výpadky. Lumír se svým spolujezdcem odstoupil shodně po první rychlostní zkoušce. V Tišnově byl na vině motor, na Kopné ve Slušovicích pak chlazení. „Na konci sezony 2007 a na počátku té letošní jsme se trápili s motorem. Tento problém se nám podařilo odstranit v polovině sezony. Po Tišnovu šel motor na repasi. Seskládali jsme jej doslova za pět minut dvanáct před sprintem ve Slušovicích. Kvapná práce se ale tentokráte moc nevyplatila a my museli podruhé v sezoně odstoupit. Nový motor nás pak posunul výše. Například pět set metrů dlouhý úsek jsme projeli o 0,2 vteřiny rychleji, než se starým motorem,“ uvedl Lumír Galia.

Ve zbývajících pěti závodech rallysprintového mistrovství přibývaly poháry ve sbírce Lumíra a Oty, jako na běžícím pásu. V Prachaticích si kluci dojeli pro druhé místo, stejně jako v Jeseníkách. Bronzový stupínek pak posádka obsadila v Pelhřimově a Pačejově. Pověstný krůček od stříbra byl Lumír Galia i při závěrečném podniku jednodenního mistrovství ve Vsetíně. Série zrušených rychlostních zkoušek v závěru soutěže nedovolila valašské posádce uhájit druhé místo ve třídě. „Nejvíce jsme se těšili na erzetu v Kunčicích pod Ondřejníkem. První průjezd byl ale zrušený skrze senátní volby a při druhém kole havarovala jedna z posádek tak nešťastně, že pořadatel zrušil i druhé kolo. My se tak na této zkoušce v ostrém tempu vůbec nesvezli. V závěrečné zkoušce soutěže jsme neodolali ataku Jirky Hladíka, který nás sesadil z druhého místa,“ prozradil na závěrečný podnik sezony Lumír Galia. Přesto hodnotí Galia právě skončenou sezonu velice kladně.

„Já si myslím, že to byla nejlepší sezona z těch, co jsem doposud odjel. Postavili jsme se celkem desetkrát na start soutěže, z toho jsme osmkrát rally dokončili. Navíc jsme nikdy nedopadli hůře, než na třetím místě. Proto hodnotím právě skončenou sezonu za nejlepší v mé závodní kariéře. Navíc jsme vyhráli Pirelli pohár a v rámci rallysprintového mistrovství ve třídě A5, jsme zakončili sezonu na 3. místě. Tohoto výsledku si velmi cením, neboť ve sprintech nás bylo na startu ve třídě vždy více, jak dvacet posádek,“ zhodnotil sezonu Lumír Galia.

Nyní čeká na soutěžní Felicii i samotnou posádku zimní přestávka. Ale ani závodní vůz, ani oba členové posádky nebudou zahálet. Auto projde preventivní kontrolou a repasí. V průběhu sezony měla posádka drobné problémy v seřízení podvozku, kdy se auto ve vyšších rychlostech nepříjemně vlnilo. Proto je nasnadě, že zimní práce půjdou i tímto směrem. Dalším úkolem bude auto odlehčit, aby se dostalo se svou váhou k hmotnosti vozů soupeřů. V neposlední řadě projdou zeštíhlovací kůrou také Lumír Galia a Ota Hloušek.

V příštím roce má posádka v plánu opět jednodenní soutěže. „V příští sezoně se opět zaměříme na rallysprinty. Moc se na novou sezonu těšíme a rádi bychom zopakovali výsledek z letošního roku. Jirka Hladík zřejmě opustí naší třídu, ale zůstane Tomáš Grega a již nyní se těším na souboje s ním. Máme mu co oplácet. Samozřejmě bychom byli rádi, kdyby se nám podařilo navázat na vítězství z Vyškova a v podobném duchu dokončovat i další závody,“ pootvírá vrátka nové sezony Galia.

S tím souvisí i cíl do nového ročníku. Lumíre, jaký je ten tvůj? „Už závodím dost dlouho, abych věděl, že je velmi těžké stanovovat si cíle před sezonou. Je mi jasné, že taková sezony, jakou jsme měli letos se neopakuje často. Chceme být ve výsledcích co nejvýše. S Otou jsme udělali velmi sehranou dvojici. Oto navíc více jak dvacet let jezdil závody co by řidič, takže bohaté zkušenosti jistě má. Vždy po tréninku jsme sedli a každou zkoušku jsme podrobně rozebírali. Velmi jej obdivuji, neboť já bych vedle sebe určitě nesedl.“

Oba hlavní protagonisté posádky nezapomínají ani na své nejbližší. „Chtěli bychom poděkovat úplně všem, kdo nám v průběhu sezony nějakým způsobem pomáhali. Ze sponzorů je to například TOMspedit, kteří nám zapůjčovali na závody doprovodný vůz, stan a vše kolem. Velké díky patří i mechanikům. Nejde ale jmenovat jednotlivé lidi, neboť v průběhu roku nám pomáhalo spousta kamarádů a neradi bychom na některé zapomněli. Z mechaniků byl po ruce nejčastěji Pavel Váňa, Martin Halfar a Robert Intribus. Ale kromě těchto tří kluků, je to spousta dalších, bez jejichž pomoci, by se nám těžko závodilo a všem ještě jednou velice moc děkujeme,“ poděkovali společně Lumír Galia a Ota Hloušek.

Miroslav Vebr

Další články

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot uvádí model PEUGEOT TRAVELLER na český trh

Peugeot Traveller se chystá zaujmout významnou pozici v kategoriích víceúčelových prostorných vozů a vozů určených pro luxusní přepravu více osob.

celý článek >
Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Znáte křižovatky a dopravní značky? Otestujte se!

Nejen všichni co se chystají do autoškoly, ale jistě i zkušení řidiči, si rádi prověří své znalosti. Každodenní cestování do práce a zpět, nebo jiné pravidelné cesty, vytváří falešný pocit jistoty v prostředí, které je vám dobře známé a kde znáte již všechna nebezpečí. Jaké jsou, ale vaše reakce v neznámém městě?

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW Motorrad R 5 Hommage: Nová motorka je esencí krásy a jednoduchosti

BMW R 5 Hommage přenáší esence motocyklů jako takových do moderní éry. Kombinuje totiž prvky používané na historických motocyklech, které propojuje s moderním světem tzv. customů, tedy motocyklů stavěných na zakázku.

reklama
reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. OK