Zákruta.cz  >  

Loeb a Elena podeváté

27. srpna 2012

Sébastien Loeb a Daniel Elena se opět zapsali do historie - tentokráte v počtu vítězství na jedné rally - devět! Deset let od jejich prvního vítězství ve WRC se nyní mohou osminásobní mistři světa pochlubit právě devátým německým triumfem.

Loeb s Elenou tak vyhráli popáté v řadě v letošní sezoně a druhá posádka Citroën Total World Rally Teamu, Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen, zaznamenala páté pódium, což suma sumárum přiblížilo jejich tým k osmému titulu v Poháru konstruktérů. Nedělní program rally, to byly dva průjezdy na testu Dhrontal a Power Stage, nicméně se jednalo takřka o sprint do cíle. Náskok vedoucí posádky byl značný a tak šlo o udržení pozic zbytku pole. Hned jak auta opustila servisní park, ještě jednou se všechny oči upřely na oblohu. To kvůli rozmarům počasí v průběhu podniku, které startovní pole provázely po celý průběh. Všichni účastníci však neztráceli čas a jejich volba byla jasná - měkké pneumatiky Michelin Pilot, kterém jsou účinnější na mokrých asfaltových silnicích bývalého francouzského departementu Sarre.

Vedoucí jezdec pelotonu, Sébastien Loeb, si prvenství pojistil vítězstvím na RZ 13. Třetí nejrychlejší v této části, Mikko Hirvonen, nejel nejrychleji. V opačném pořadí vyrazily posádky na finálovou rychlostní zkoušku, třicetikilometrový test Dhrontal. V blátivých podmínkách piloti Citroënu zbytečně neriskovali a zajeli šestý a sedmý nejrychlejší čas. O závěr Německé rally se postarala Power Stage v ulicích Trieru kolem Circus Maximus. Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen zaznamenali dva nejrychlejší časy, což jim vyneslo dva a tři prémiové body.

„Udělal jsem si trochu prázdniny mezi Rally Finsko a Rally Německo. A jak to vypadá, hned je lepší pohled na svět,“ zažertoval si vítěz poté, co mu blahopřál jeho tým a také davy fanoušků. „Všechny tři dny sice probíhaly dobře, ale podmínky nebyly nikterak snadné. Byli jsme nejrychlejší, ale také nejvyrovnanější. Někteří naši soupeři byli sice schopní se s námi měřit co do okamžitého výkonu, ale pak nezvládli nástrahy trati. Hned jak jsem si vytvořil slušný náskok, soustředil jsem se na to, abych neudělal zbytečnou chybu. Jak ukrajujeme jednu rally za druhou, blížíme se našemu cíli - devátému titulu. S 54 body náskoku před zbývajícími čtyřmi rally do konce sezony to vskutku nevypadá zle...“

„Před startem jsem řekl, že bych bral umístění na pódiu. Musím být spokojený s tím, že jsem skončil třetí, protože víkend se pro mě dost zkomplikoval,“ nechal se slyšet Mikko Hirvonen. „Rally byla hodně obtížná od začátku až do konce, navíc ty velice blátivé tratě. Nejsou to zrovna podmínky, které bych vyhledával, ale taková už je rally.“

„Jsme pyšní na to, že obě naše auta dojela popáté v řadě na stupních vítězů,“ řekl Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Opět jsme zvýšili naše vedení v hodnocení obou mistrovství světa. Dokonce bychom mohli být mistry světa v Poháru konstruktérů už na následující Wales Rally GB.“

Celý tým se ve vzpomínkách přenesl k osobě Philippe Bugalskeho, který před několika dny náhle zemřel. V roce 2001 „Bug“ vyhrál právě Rally Německo, která v tu dobu ještě nebyla součástí kalendáře mistrovství světa (ME) na voze Citroën Xsara T4. Jean-Paul Chiaroni, jeho dřívější spolujezdec a nyní expert na počasí a koordinátor průzkumu pro Citroën Racing, si došel na pódium pro pohár pro nejúspěšnější značku na této rally.

Citroën Sport

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.