Západočeská Fuchs Oil Rally Agropa uzavřela třetí čtvrtinu letošního Mistrovství ČR ve sprintrally. Místní pořadatelé prosluli svojí pohostinností a zdejší kraj pěknými rychlostními zkouškami, nebylo proto velkým překvapením, když se na startovní rampě sešel obří peloton 116 soutěžních dvojic. Podle plánu mezi nimi nechyběli Martin Vlček a Richard Lasevič, kteří přivezli tradiční štiku v rybníce vozů s pohonem přední nápravy - malý, vzteklý Peugeot 206 Kit Car.
Pačejovská rally byla pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem menším krokem do neznáma. Členové posádky měli se zdejšími rychlostními zkouškami minimální zkušenosti, o to příjemnější dojmy v nich však zanechaly páteční seznamovací jízdy s tratí.
„Martin jel v Pačejově jen jedinkrát před dvěma lety, já jsem tu naposledy startoval v roce 1994. Tehdy to byla rychlá soutěž a s tím jsem také počítal. Byl jsem proto mile překvapen technickými erzetami na úzkém a kvalitním asfaltu. Mám-li to shrnout: nádherné tratě, organizace perfektní, servis skvělý, líbilo se mi to. Dávám pořadatelům za jedna,“ nešetřil superlativy přísný, ale vždy spravedlivý hodnotitel Richard Lasevič.
Příjemné pocity z úrovně soutěže a dobrá nálada v kokpitu vozu vyústily ve vydařený sobotní úvod. Úzké vojenské cestičky první zkoušky bývají kluzké a zrádné za každého počasí, navíc vzhledem k četným odbočkám vyhovují spíše přeplňovaným čtyřkolkám. Výsledná 21. příčka absolutně proto znamenala velice povzbudivý vstup do závodu.
Následující svižné, ale technické úseky dávaly slušnou naději na pěkný výsledek i slabším vozům, a tak se do nich Martin s Richardem opřeli s velkou vervou. Průběžné třetí místo v kategorii 'předokolek' a suverénně vedoucí post ve třídě 6 po druhém testu představovaly výsledek, který dvojice peugeotu přesně potřebovala pro upevnění pozic v šampionátu. O to větší zklamání v kabině zavládlo, když vůz před startem třetího testu odmítl poslušnost a do dalších bojů již nevyjel.
„Do závodu jsme šli naplno od první vložky, docela se nám dařilo, ale hlavně nás to s Richardem bavilo. Ve druhé vložce se nám asi od desátého kilometru začal propadávat brzdový pedál, vložka byla docela technická a opatrné přibrzďování levačkou způsobilo přehřátí brzd. Na servise jsme se brzdám věnovali natolik, že nezbyl čas na kontrolu ostatního a při přejezdu na třetí vložku přestalo auto dobíjet a my zůstali bez šťávy. Je to škoda, bodový příděl by nám v mistráku pomohl, ale bohužel,“ zhodnotil krátké vystoupení na západě Čech pilot.
Pro posádku JT Říha Group Rally Teamu znamenal pačejovský výpadek sestup z vedoucí příčky třídy 6 na průběžně druhé místo tabulky. Jak ale říká spolujezdec Richard Lasevič: „Nic není ztraceno, ztráta je jen šest bodů, a tak budeme nadále bojovat jako lvi.“
Nejbližší příležitost ke stíhací jízdě budou mít na konci září v Jeseníkách, kde startuje předposlední závod letošního sprintového šampionátu. Tým JT Říha Group však mezitím nevynechá ani největší rallyový svátek sezony - zlínskou Barum Czech Rally (ve dnech 31. srpna - 2. září 2012), kde se Martin Vlček s Richardem Lasevičem objeví za volantem tradičního Peugeotu 206 Kit Car.
Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.
zobrazit článek >Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.
zobrazit článek >Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.