Zákruta.cz  >  

Zlatý úlovek Sébastiena Loeba ve Finsku

8. srpna 2012

I když Francie v posledních dnech žije medailovými úspěchy svých sportovců na olympijských hrách v Londýně, dokázal k tomu přidat Sébastien Loeb srovnatelně vynikající výkon a již potřetí vyhrál Rally Finsko.

Sébastien Loeb a jeho spolujezdec Daniel Elena podstoupili dramatický souboj s týmovými kolegy Mikko Hirvonenem a Jarmo Lehtinenem a vyhráli tento podnik, který měl v kalendáři mistrovství světa FIA pořadové číslo 500. Citroën ve Finsku dosáhl již pátého a v řadě za sebou již letošního čtvrtého double, tedy umístění na prvních dvou místech, což se odráží i na rostoucím náskoku v pořadí světového šampionátu pilotů i v Poháru konstruktérů.

Sébastien Loeb a Daniel Elena vedli ve Finsku stylem start - cíl a naznačili, že jejich vedení v soutěži není vůbec náhodné. Náskok kolem pěti sekund si Loeb s Elenou udržovali po celý průběh soutěže, což osminásobným světovým šampionům nakonec stačilo na poražení týmových rivalů Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena. Poslední den soutěže měl tři části - po dvou smyčkách na dvou rychlostních zkouškách Surkee a Leustu, čekala startovní pole konfrontace na dvou průjezdech legendární zkoušky Ouninpohja s délkou 33 kilometrů a Power Stage.

Mikko měl dost nahnáno na RZ 13, kde v úzké pasáži tratě trefil starý strom. Tam ztratil několik cenných sekund, neboť se domníval, že prorazil pneumatiku.

Podobné pocity ovšem hned na další zkoušce prožil i Sébastien Loeb: „Sice jsem nic netrefil, ale měl jsem pocit, že mi záď auta hodně utíká. Ve skutečnosti to byla jen moje chyba a mylná domněnka. To se někdy stává, když je boj vyhrocený a souboj pokračuje i ve vaší hlavě.“

Na této smyčce nicméně osminásobní mistři světa mohli zvýšit své vedení na 7,4 sekundy. Tenhle souboj pokračoval i při druhém průjezdu, při kterém se Loeb zase o něco propadl.

Pak přišlo splnění jezdeckého snu o stovkách tisíc fanoušků, kteří sledují boj o vítězství na slavných skocích na Ouninpohja testu. Před televizními kamerami se oba piloti prali o každou desetinu sekundy v přímém přenosu. Na konci RZ 17 tak měl Mikko na Séba dokonce 2,2 sekundy. I když dokázal stáhnout vedení Séba na 7,2 sekundy, pilot z Jyväskylä připustil, že je nepravděpodobné, aby jeho týmový kolega svůj náskok ztratil.

Druhé sobotní kolo přineslo Power Stage a s ní i možnost bonusových bodů jako odměny pro tři s nejrychlejšími časy. Stejně jako v celém průběhu rally hráli piloti Citroënu prim i tady. Mikko jel naplno, aby stanovil nejlepší čas na 15:17,3. S průměrnou rychlostí 129,54 km/hod. dokázal porazit nejlepší výkon Pettera Solberga z roku 2004.

„Přijel jsem vyhrát, proto jsem poněkud zklamaný z druhého místa,“ nechal se slyšet Mikko. „Zkoušel jsem všechno. Jel jsem maximální rychlostí po celé tři dny, ale Séb byl stejně rychlejší. Rád bych poděkoval Citroënu, že nás nechal navzájem závodit a jsem pyšný na to, že jsem mohl přispět k pátému double pro náš tým.“

„Jsem opravdu rád, že jsem tu vyhrál potřetí proti soupeři tak houževnatému, jako je Mikko,“ řekl Sébastien Loeb, třetí na Power Stage a celkový vítěz s náskokem 6,1 sekundy. „Obzvlášť mě těší, že jsem to dokázal stylem start - cíl. Jeli jsme na hranici možností, někdy jsem měl pocit, že už jsme přes limit. K tomu, abyste mohli jet jako my tady, musíte ovšem mít auto, na které se můžete spolehnout. Aktualizovali jsme nastavení DS3 WRC pro tento víkend, zvláště tlumičů, což nám umožnilo posunout dál výkonnost auta a zároveň je nyní ještě snadnější jeho ovládání. Rád bych také poděkoval Michelinu - jejich Latitude Cross s měkkou směsí byly rychlé, trvanlivé a odolné.“

„Musím poblahopřát a poděkovat našim posádkám. Věděli jsme, že jdeme do rizika, když oba necháme závodit mezi sebou, ale oni naši důvěru nezklamali a udrželi auta na trati. A dokonce na prvních dvou místech,“ uvedl Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu. „Tento tým ukázal znovu, že je nejlepší na světě. Naše páté double z osmi startů dokumentuje pokrok, který děláme a jsme odhodláni v tom pokračovat i v dalších pěti rally sezony, které se uskuteční v zemích pro naši značku velmi významných.“

Citroën Racing

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.