Zákruta.cz  >  

Latvala stanul ve Finsku na stupních vítězů

6. srpna 2012

Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila z týmu Ford stanuli ve finském kole mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích na stupních vítězů. Hned za nimi skončila druhá posádka továrního týmu Ford, Petter Solberg / Chris Patterson, startující rovněž s vozem Ford Fiesta RS WRC. Tento vůz ostatně výsledkové listině nejrychlejší soutěže šampionátu dominoval: sedm z prvních deseti vozů v cíli byly právě Fiesty RS WRC.

Finská rallye je jedním z klenotů v koruně WRC. Třídenní podnik se základnou v malebných lesích poblíž města Jyväskylä 270 km severně od Helsinek je motoristickým ekvivalentem atletického sprintu na 100 m. Celkem 18 rychlostních zkoušek mělo souhrnnou délku pouze 303,52 km, šlo tedy o jednu z nejkratších rallye v celé historii šampionátu. Zato rychlost je ohromující - průměr se blížil 130 km/h!

Lesy byly obležené zástupy diváků, zejména okolo klasické rychlostní zkoušky Ouninpohja, která sestává z neuvěřitelně rychlých úseků, prokládaných dramatickými skoky přes slepé horizonty, a měří 33,01 km. Dva její průjezdy čekaly na posádky v samém závěru soutěže.

Úvodní čtvrteční etapu uzavřel Latvala jako druhý v průběžném pořadí, v pátek však sedmadvacetiletý Fin nedokázal držet tempo s nejrychlejším jezdcem. Zpočátku nemohl nalézt ideální nastavení pro svoji Fiestu RS WRC. Jakmile se mu to však podařilo, opět získal na jistotě a v poslední etapě ujel svému týmovému kolegovi, čímž si pojistil třetí místo.

„Pro Fina startujícího ve Finsku je vždycky cílem vyhrát, ale už před soutěží jsem řekl, že bych byl spokojený kdekoli na stupních vítězů,“ prohlásil Latvala. „Mám za sebou povedený víkend bez jezdeckých chyb i mechanických problémů, což o mnoha soutěžích letošní sezóny říct nemohu. Pocity jsou tedy dobré.“

„V úvodní části soutěže se mi úplně nedařilo, ale zabojoval jsem, abych našel správný set-up, a to se vyplatilo. Nakonec jsem dosáhl stavu, se kterým jsem byl spokojen. Naše tempo bylo dobré, ale ne dost, na tom musíme ještě zapracovat. Moc nám nechybí,“ dodal.

Solberg dokázal v první i druhé etapě zajíždět rychlé časy a do posledního dne nastupoval se ztrátou 1,1 s na svého týmového kolegu. Ve snaze ještě zlepšit svůj výkon změnil nastavení své Fiesty RS WRC, to se však nepovedlo a Solberg byl nucen vrátit se během dne k původnímu nastavení. Skončil na čtvrtém místě, 21,1 s za Latvalou.

„První dva dny jsem do toho opravdu šlapal,“ řekl Solberg. „Dnes (v sobotu) ráno jsme se dohodli, že vyzkouším jiné nastavení, jestli by nám to nepomohlo dotáhnout se na ty vpředu. Snažil jsem se najít “magický„ set-up, jenže to nezafungovalo. Auto sedělo příliš nízko a vana narážela do vozovky, takže jsem se vrátil k původnímu nastavení.“

„První dva dny jsme Jari-Matti i já byli stejně rychlí, ale moje rychlost bohužel nestačila na vítězství. V Power RZ jsem se opravdu snažil, abych urval co nejvíc bonusových bodů, chybělo mi však půl sekundy,“ uzavřel.

Ředitel týmu Malcolm Wilson byl vděčný za stupně vítězů, nicméně přiznal, že doufal ve víc. „V krátké čtvrteční etapě jsme ztratili půdu pod nohama a věděli jsme, že vzhledem k rychlostem, jimiž se ve finské rallye jezdí, bude těžké časovou ztrátu dohnat. A přesně tak to i bylo, nedokázali jsme vybojovat zpátky ztracené sekundy. Obě auta však fungovala zcela bezproblémově a povzbuzující bylo i vidět sedm vozů Fiesta RS WRC v Top 10,“ řekl.

Ředitel Ford Racing pro Evropu Gerard Quinn řekl: „Velmi respektuji Jari-Mattiho i Pettera za ohromnou snahu, kterou tento víkend předvedli. Není to výsledek, který jsme chtěli, ale oba čelili obtížné výzvě dohnat časovou ztrátu a nejrychlejších tratích ve WRC odvedli skvělou práci. Teď se těšíme na asfalt do Německa, kde doufáme v dobrý výsledek.“

Ford

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.