aktuálně: 36 uzavírek, 16 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Okruhový mistr Kostka si Barum rallye pořádně užil

1. září 2008

Český okruhový šampion ve sprint závodech roku 2008 se ukázal ve velmi dobrém světle i při startu na Barum rallye, která byla letošní nejlépe obsazenou soutěží světového seriálu IRC.

Přitom ještě v neděli před závodem nebylo vůbec jasné, zda Kostka vůbec nastoupí na start nejslavnější rallye u nás, protože jednání o voze Peugeot 207 S2000 se nepodařilo dotáhnout do úspěšného konce. Tomáš tedy musel francouzský vůz vyměnit za Fiat Grande Punto Abarth S2000 připravovaný stájí JM Engineering.

Samotný závod začínal diváckou superspeciálkou v ulicích Zlína, a v ní posádka Kostka - Krečman obsadila třinácté místo, což v konkurenci dvaadvaceti vozů specifikace S2000 nebyl vůbec špatný začátek. Následná první etapa obsahovala dva průjezdy náročnými rychlostními zkouškami Pindula, Zádveřice, Semetín a Troják, tedy pokaždé zhruba osm desítek ostrých kilometrů bez servisu a výměny pneumatik. Tomáš Kostka zde dokázal držet krok s širší špičkou IRC i domácího mistrovství a před poslední sobotní rychlostní zkouškou držel výbornou jedenáctou pozici. Na zmiňovaném Trojáku ovšem postihly vůz Tomáše Kostky technické problémy, a se štěstím se dokázal dostat až do servisu. Pro posádku Kostka - Krečman to ovšem znamenalo ztrátu více než minuty a čtvrt a propad o tři místa zpět.

„Jízdu s Abarthem si velmi užívám, je to skvělé zpestření mé okruhové sezony. Jsem velmi rád, že se podařilo zajistit vůz a já můžu po roce opět sedět v soutěžním autě. Podařilo se nám zajet pár hezkých časů, bohužel na poslední rz nám klesl tlak paliva a hodně jsme ztratili,“ hodnotil první etapu Kostka.

V neděli už opět Fiat pracoval bez potíží a Kostka se posouval pořadím vpřed. Na Komárovské RZ dosáhla posádka dokonce osmého nejrychlejšího času a v cíli pod zlínským Velkým kinem patřila Kostkovi s Krečmanem konečná jedenáctá příčka a první mezi juniory. „Jsem velmi rád že se nám podařilo dojet až do cíle, s takovým umístěním jsem ani ve snu nepočítal. Ve svém autě jsem seděl poprvé až v pátek při shakedownu, ale zvykl jsem si docela rychle a snažil se zajet co nejlépe. Pro mě je důležité, že jsme dvakrát zajeli čas v první desítce, toho si velmi cením, protože s rallye mám minimum zkušeností. Myslím, že všichni můžeme být s výsledkem spokojeni,“ uzavřel Tomáš Kostka.

Tomáš Kostka

Další články

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >