aktuálně: 36 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Aleš Loprais zahajuje Silk Way druhým místem

9. července 2012

První speciálka z Rjazaně do Volgogradu naznačila leccos o rozložení sil dvou hlavních rivalů. Aleš Loprais ji dokončil na 2. místě v těsném závěsu za Eduardem Nikolajevem.

Ilustrační foto

Jezdec InstaForex Eurol Veka teamu vyjel do etapy jako první v pořadí. Jako vítěz předchozího ročníku byl také nositelem nejnižšího startovního čísla 300. Trasa první speciálky byla poměrně rychlá. Celá její první polovina se odbývala v tradičním terénu střední Rusi, po pistách mezi poli a jezery. Písčitý povrch přišel na řadu až ve druhé polovině etapy, když se trasa přiblížila cílovému Volgogradu - dostalo se i na malé duny a sekvence písčitých násypů.

Aleš udržoval po celou etapu stabilní tempo i míru rozestupu od vedoucího Eduarda Nikolajeva. Jednalo se však o tradiční 'rozjezdovou' speciálku, jejímž hlavním cílem bylo celkové sladění závodní posádky, která v této sestavě startuje poprvé.

„Dnes to byla dobrá a rychlá speciálka na úvod, tak trochu WRC. Druhé místo je pro nás dobré, ale nepřeceňujeme ho,prakticky nic to neznamená a rozhodovat se bude až v další fázi závodu. Kamaz začal ve velkém stylu, ale to se dalo očekávat. Snažíme se držet krok a jsme rádi, že se nám to prozatím daří,“ shrnul své dojmy Aleš Loprais.

Dobře zajel etapu i majitel týmu Eurol Veka MAN Peter Versluis, který skončil čtvrtý. Bohužel etapu nedokončil Franz Echter po defektu převodovky. Aby smůly nebylo málo, při tažení nepojízdného Echterova speciálu došlo k zadření motoru ve voze Tatra Václava Svobody. Aleš a Peter tak proti přesile kamazů budou ve zbytku závodu muset bojovat sami. Ztrátu 1,5 hodiny utrpěl i jeden z velkých favoritů Kazach Artur Ardavičus s Kamazem.

Denní sestřihy etap Silk Way Rally můžete sledovat na stanici ČT4 a Eurosport.

Jiří Vintr

Další články

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >