Zákruta.cz  >  

Rujbra zradila těsně před cílem převodovka

9. července 2012

Druhá polovina Mediasport.cz Mezinárodního mistrovství ČR odstartovala při osmém ročníku Rally Hustopeče. Hustopeče jsou velmi specifickou soutěží, když se zde jede mnoho šotolinových úseků, nechybí ani atraktivní úseky mezi vinohrady po velmi úzkých a uskákaných silničkách.

Ilustrační foto

Je tomu přesně rok, co spolu poprvé startoval Patrik Rujbr a Richard Nesvadba. Kluci tedy chtěli v Hustopečích zúročit svojí společnou roční práci a taktéž napravit výsledek z nedojetého Krumlova, kdy je zradila převodovka. Mitsubishi posádky KRTZ Racing Teamu bylo připraveno a Patrik s Richardem se mohli vyhrnout do dvanácti rychlostních zkoušek, které pořadatelé pro letošní rok připravili.

V první etapě byly připraveny čtyři rychlostní zkoušky. První dvě se odjely ještě za šera a další dva testy již kompletně za tmy. Konkurence byla i v Hustopečích veliká a na startu nechyběl nikdo, kdo bojuje o pódiové příčky, ba naopak. Kluci zajížděli po celou první etapu časy na hranici první desítky ve třídě 3 a podařil se i jeden osmý čas. To znamenalo desáté místo ve třídě 3 po první etapě. „První etapa byla v pohodě. Jediný dramatický moment jsme zažili těsně před cílem RZ 2, když se nám utrhlo auto. Vyřešil jsem to zatáhnutím ruční brzdy. Autu naštěstí vůbec nic nebylo,“ říká k první etapě Patrik Rujbr.

Především druhá etapa byla velmi náročná, když se přidalo i tradiční velké vedro, které každoročně Hustopeče sužuje. Osm rychlostních zkoušek bylo rozděleno do tří sekcí a hned z rána mohl začít útok na přední příčky. Po prvních čtyřech testech bylo zcela jasné, že Patrik s Richardem svedou tuhý boj o deváté místo ve třídě s Tomášem Růžičkou na Subaru. Růžička měl před rozhodující čtveřicí zkoušek náskok necelých tří vteřin.

Před poslední čtveřicí testů tedy nebylo ještě nic jisté. Růžička nasadil vysoké tempo a jeho náskok v jednu chvíli činil takřka dvanáct sekund. Pak ale zajela posádka KRTZ Racing Teamu pátý čas a zkoušku před cílem bylo vše stále otevřené. Jenže zde opět zklamala technika. Na úplně posledním testu praskl, u jinak velmi dobře fungujícího Mitsubishi, zub na stálém převodu a bylo po soutěži. Na další body do velkého mistráku si tak kluci budou muset znovu počkat.

„Celou dobu jsme se přetahovali s Tomem Růžičkou. Byl to takový náš interní závod. Na předposledním testu jsme stáhli šest sekund a rozhodli jsme se, že zkusíme ukrojit i zbývajících šest sekund a rozhodnout soutěž v náš prospěch. Bohužel, asi 5 kilometrů po startu při dobržďovaní z vysoké rychlosti nevydržela převodovka nasazení a praskl zub. Akorát jsem Tomášovi signalizoval, že už můžou jet v klidu, protože jsme ze hry venku. Jinak máme z Hustopečí dobrý dojem. Taktéž se potvrdilo, že se nám ve velkém mistráku nedaří a o to více se budeme snažit udržet nebo vylepšit naše čtvrté místo ve třídě 3 ve sprintech. Momentálně nás čeká měsíční pauza, kterou využijeme na to, abychom naší Evo X připravili do 100% kondice. Další start nás čeká na konci července v Kostelci nad Orlicí,“ dodává spolujezdec Richard Nesvadba.

Jak již bylo řečeno, tak posádka KRTZ Racing Teamu se znovu přestaví na dalším pokračování sprinterského mistrovství při Matrix Rally Kostelec nad Orlicí, jenž se odehraje poslední červencový víkend.

Ondřej Krajča

Další články

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

celý článek >
Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.