aktuálně: 41 uzavírek, 38 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pech s Mini z Hustopečí přivezl body jen z prvního dne

26. června 2012

Posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 - 1,6 turbo, vstoupila do Rallye Hustopeče třetím nejrychlejším časem na úvodní rychlostní zkoušce a po celou první etapu tuto pozici neopustila.

Ilustrační foto

„Na místní tratě jsme se těšili, širší úseky střídají úzké a specifické silničky mezi vinicemi. Místy bývá naplaveno bláto nebo písek a vše musíte mít pečlivě zaznamenáno v rozpise. Právě naplaveniny na trati, můžou být nejzáludnější. V noci před startem byla na Jižní Moravě bouřka a i proto vyrazili na trať těsně před prvním průjezdem naši 'špióni' táta s Jardou Palivem, aby vše zkontrolovali. Miník podvozkově fungoval výborně a i když výkonem motoru je stále o něco pomalejší, byla radost s ním na těchto erzetách závodit,“ popisuje Václav Pech.

Ve druhé etapě se Pech s Uhlem soustředili na udržení třetí pozice, která byla za výkonnějšími Fabiemi S2000, továrního Kopeckého a Kresty, maximem. Ztráta na druhého Krestu byla 19 sekund, ale víc než na útok, museli Plzeňané myslet na obranu, před zezadu dotírajícím Tarabusem a Valouškem.

„Tempo bylo opravdu vysoké a i když jsme jeli na hranici možností, myslel jsem že mám vše pod kontrolou a nepouštím se do neúnosného rizika. Bohužel na třetí rychlostce od cíle soutěže jsem špatně odhadl před levotočivou zatáčkou klouzavý asfalt a Miník se začal ve vysoké rychlosti přetáčet do hodin. Zkusil jsem ještě za pomoci ruční brzdy dotočit auto úplně aby zůstalo na silnici, ale trefili jsme levým zadkem strom. I když to byl velký náraz, šlo pokračovat a dojet do cíle vložky a do následného servisu. Po časové ztrátě a důkladné kontrole vozu jsme se ale rozhodli dále nepokračovat, abychom neničili ještě další komponenty. Strašně mě tato chyba mrzí, protože všichni v teamu se snažili udělat pro dobrý výsledek co nejvíc. Každý si asi dovedete představit, kolikrát nám s Petrem ten zlomek vteřiny proběhl a ještě hlavou proběhne než ho trochu vytěsníme,“ popisuje nehodu Václav Pech.

„Jsem rád, že se klukům nic nestalo. Václav není jezdec, který bourá na každé druhé soutěži a zde zjevně odvádíme daň za jízdu na samotném limitu. MINI je bohužel více poškozené než se na prvni pohled zdálo a do Bohemia Rallye je velmi málo času... Uvidíme, zda to budeme schopni stihnout, protože vůz bude muset s nějvětší pravděpodobností do Anglie,“ uvedl generální ředitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec.

Teď čekají EuroOil-invelt team dva hektické týdny ve kterých musí Mini Coopera opravit, protože již 12.-14. července se jede Bohemia Rallye v Mladé Boleslavi. Budeme držet palce a už se těšíme při Bohemii na posádku Pech-Uhel.

Media Václav Pech

Další články

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >