aktuálně: 36 uzavírek, 19 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rujbra na Krumlově zastavila převodovka

2. června 2012

Rallye Český Krumlov byla čtvrtou soutěží Mediasport.cz Mezinárodního Mistrovství ČR v rally a pro KRTZ Racing Team se jednalo o druhou soutěž, kterou v rámci MMČR absolvovali. Českokrumlovská soutěž patří k nejkrásnějším soutěžím, což ke konci května potvrzuje slunečné počasí a krásná příroda v okolí tratí rychlostních zkoušek.

Pro Patrika Rujbra to byla vůbec první účast na této soutěži. Naopak spolujezdec Richard Nesvadba už tuto soutěž několikrát absolvoval a to ještě za éry vozů WRC po boku Karla Trojana. V letošním roce se jel jubilejní čtyřicátý ročník Rallye Český Krumlov a na startu se sešla kompletní špička a ve třídě 3 tomu bylo nejinak. Na všechny posádky pak pořadatelé připravili celkem čtrnáct rychlostních zkoušek, kde nechyběly legendární Malonty či zkouška Ján, které se rovněž přezdívá Col de Sv. Ján.

První etapa čítala sedm rychlostních zkoušek včetně dvojího průjezdu těžkým Jánem. Po několika dlouhých letech se taktéž na pátek umoudřilo počasí, když se nedostavil tradiční páteční déšť, ale vytrvale svítilo sluníčko. I díky tomuto faktu úvodní superspeciální rychlostní zkoušku navštívilo mnoho diváků. Posádka KRTZ Racing Teamu zajížděla v první etapě časy na hranici druhé a třetí desítky absolutního pořadí. Po první etapě tak drželi celkové jednadvacáté místo a ve třídě 3 okupovali Patrik s Richardem třinácté místo.„Vzhledem k tomu, že jsem jel tuto soutěž poprvé, jeli jsme v klidu, s cílem dojet na cílovou rampu. Nedělali jsme si ambice na žádné čelní umístění. Již při tréninku jsem konstatoval, že erzety jsou sice krásné, ale hodně náročné,“ říká Patrik Rujbr. „Pro mě to bylo po dlouhé době zase absolvování Krumlova s rychlou čtyřkolkou. Hned na druhé RZ jsme v rychlé levé zatáčce zažili horkou chvilku, kdy jsme se vyhýbali docela velkému kamenu vyhozenému do ideální stopy. Moc se mě nezdá, že by takový šutr vyhodilo nějaké auto před náma...“ dodává k první etapě spolujezdech Richard Nesvadba.

Ve druhé etapě čekalo na kluky znovu sedm rychlostních zkoušek včetně těžkých a rychlých Malont či polookruhové zkoušky Lipno. Dva průjezdy Kohoutem a Malonty zvládl Patrik s Richardem bez sebemenších problémů a celkově se posunuli o dvě příčky a taktéž ve třídě 3 to byl posun o dvě pozice vzhůru. Na druhý průjezd Malont už bohužel kluci nedojeli, protože na druhém průjezdu Kohoutu začal být problém s převodovkou, kdy nejdříve nešla zařadit pětka a po pár kilometrech i čtvrtý rychlostní stupeň, což nakonec znamenalo konec v soutěži.

„Za cílem RZ jsme se rozhodli dále nepokračovat a zklamaný jsem se vrátil do stopky odevzdat jízdní výkaz a ohlásil naše odstoupení na dispečink. Večer jsme se navíc dozvěděli tu smutnou zprávu o úmrtí Aleše Zimolky, která bohužel udělala černou tečku za jinak pěknou rally. Tímto bych chtěl za celý náš tým vyjádřit pozůstalým po Alešovi upřímnou soustrast,“ dodává ke smutnému konci soutěže Richard Nesvadba.

Celý KRTZ Racing pokračuje v náročné sezóně a za dva týdny je čeká v pořadí již čtvrtá soutěž sprintového mistrovství, kterou jsou Rally Krkonoše. Patrik absolvuje Krkonoše vůbec poprvé, naopak spolujezdec Richard Nesvadba už tuto soutěž absolvoval a jeho zkušenosti z této soutěže se budou určitě hodit.

Ondřej Krajča

Další články

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >