Zákruta.cz  >  

Výborný finiš posunul Dunovského na páté místo

16. května 2012

Povedené vystoupení na jubilejním dvacátém ročníku Autogames Rallysprintu Kopná má za sebou poděbradsko-zlínská posádka Škody Fabia Super 2000 Václav Dunovský a Petr Machů.

Ilustrační foto

Dvojice startující pod hlavičkou Rallyesportu Poděbrady dokončila podle mnohých nejnáročnější sprint u nás na skvělém pátém místě absolutně a odčinila tak smolné odstoupení v Lužických horách.

Před třetím podnikem letošního šampionátu v jednodenních soutěžích byl rychlý mladoboleslavský speciál mechaniky Sparrow racing teamu důsledně připraven, a tak Václav Dunovský mohl konečně absolvovat menší test.

„Nicméně na to, abych nějak víc zasahoval do nastavení, ještě nemám, takže jsem si spíše zvykal na jízdu samotnou, zkoušel brzdy a celkově jsem se snažil dál pilovat svůj styl,“ řekl mladý jezdec a pokračoval: „Najezdili jsme třicet kilometrů a získali mnoho nových poznatků, hlavně co se týká pneumatik, nastavení zadního stabilizátoru a diferenciálu.“

Při seznamovacích jízdách posádka startovního čísla 9 očekávala déšť, čemuž podřídila hlavně psaní rozpisu. „Skladba letošních zkoušek mě opravdu potěšila, protože všechny tamní testy mají obrovskou hodnotu,“ pochvaloval si Dunovský tratě na Zlínsku. Zároveň dodal, že ještě před startem na voze proběhla jediná úprava. „Na testu jsem si ověřil, že způsob rozsvěcování diod znázorňujících průběh otáček motoru mi nevyhovuje, proto byl do řídící jednotky nahrán původní software, který jsem využíval před repasí agregátu.“

Úvodní sekce letošní Kopné se jela za sucha, a i když Dunovský měl ze svého výkonu na Májové dobrý pocit, dvanáctý čas tomu neodpovídal. „Na Kameňáku se dostavily drobné chyby a hlavně respekt z první třetiny zkoušky, ale čas nakonec tak špatný nebyl, stejně jako na zkoušce Kopná, s níž už jsem měl nějaké zkušenosti. Sekci na suchu jsme si opravdu užili,“ popsal průběh začátku soutěže Václav Dunovský.

Posádce Dunovský - Machů patřilo po třech rychlostních zkouškách osmé místo absolutně se ztrátou šesti desetin na přímého rivala ze třídy 2 Jana Sýkoru (Mitsubishi Lancer EVO9 R4), mladíček Miroslav Jakeš s nejrychlejším produkčním lancerem měl k dobru další vteřinu a půl.

Mezitím se však pro poděbradského jezdce otevřela další etapa závodění s technikou specifikace Super 2000 - na silničky kolem Slušovic se začaly snášet dešťové kapky. V servisu proto tým změnil nastavení a mokré pneumatiky byly ještě více prořezány. „Na rovinu přiznávám, že mi bylo úzko, protože jsem absolutně netušil, co bude auto na mokru a blátě dělat,“ netajil se Dunovský. „Realita ale byla trochu jiná, protože Raková byla kompletně suchá i bez jakýchkoliv vytahaných nečistot. Celou zkoušku jsem však cítil, jak nám pod zadkem hoří úplně nové mokré gumy.“

Prvních mokrých kilometrů se ale Václav Dunovský přece jen dočkal. Na druhém průjezdu Kopné se už jelo na vodě. „Stejně jako v prvním kole jsem se bohužel nevyvaroval chyby na velkých brzdách v Podkopné Lhotě. I když to ze záběrů z auta vypadá, že moc rychle nejedeme, musím říct, že zdání klame. Klouzalo to víc než dost,“ nabízí pohled z kokpitu pilot fabie.

Další dva měřené úseky znamenaly pro Dunovského a Machů posun o jednu příčku absolutním pořadím vzhůru, když se za ně propadl Jakeš. Přestože vedoucí vůz třídy pilotovaný Jaromírem Tarabusem exKrestově škodovce postupně ujížděl, stále ještě nováček za volantem ´dvoutisícovky´ Václav Dunovský za sebou stále držel i několikanásobného slovenského mistra Jozefa Béreše juniora. Ten na něj ztrácel 7,2 vteřiny.

Aby si mladý osmadvacetiletý závodník z Poděbrad vyzkoušel všechno, co můžou automobilové soutěže přinést, tratě závěrečných třech rychlostních zkoušek začaly rychle osychat. „My jsme přesto nechali na autě mokré pneumatiky, pouze jsme prohodili zničené přední za zadní a přenastavili brzdy,“ řekl Dunovský.

Šestá RZ Raková byla opět suchá, na Májové i Kameňáku panovaly přechodné podmínky. „Jak to na vodě nebylo úplně ono, tak právě tady auto fungovalo naprosto špičkově a byla opravdu radost ho řídit,“ nechal se slyšet Václav Dunovský, který až do závěrečných metrů soutěže prakticky netušil, jak si společně se svým parťákem Petrem Machů stojí výsledkově. Pohled na pořadí po cíli osmého testu byl pro Dunovského více než pozitivní. Po havárii Tomáše Kostky, díky skvělému třetímu času absolutně na sedmičce a pátému místu na poslední vložce se Václav Dunovský s Petrem Machů dokázali dostat i přes Sýkoru a obsadili konečné páté místo absolutně, ve třídě 2 skončili druzí.

„Nemůžeme ale ani náhodou říct, že už jedeme hodně rychle. Míra Tarabus na nás měl propastných osmačtyřicet vteřin k dobru, což hovoří za vše,“ dodal skromně Dunovský. „Kopná se nám ale celkově vydařila a jsem za to upřímně rád. Jednak za to, že jsme soutěž dokončili a najeli další důležité kilometry na těžkých erzetách i v obtížných podmínkách. A že to vypadá slušně i výsledkově? To je pro mě spíše příjemný bonus.“

Zároveň Václav Dunovský přiznal, že výsledek z Autogames Rallysprintu Kopná nepřeceňuje, protože příští soutěž bude zase úplně o něčem jiném a prioritou bude opět nebláznit, ale jet systematicky.

„Chtěl bych znovu mockrát poděkovat všem, kteří nám drželi palce, protože to hned přidá nějakého toho koně pod kapotu. Kdokoliv má zájem o naši novou podpisovou kartu, může se zastavit za námi v servisní zóně. Rádi mu ji věnujeme, třeba i s podpisem,“ usmíval se jezdec.

„Stejně tak patří moje poděkování celému týmu za skvěle připravený vůz a perfektní práci na testu i během samotné soutěže, slova díků posílám samozřejmě i našim parterům,“ uvedl Václav Dunovský a už vzhlížel k Rallye Český Krumlov, které se nakonec zúčastní. A na úplný závěr ještě dodal: „Chtěl bych moc pogratulovat ke skvělému výsledku našim týmovým kolegům Robertu Kořístkovi s Michalem Drozdem, kteří s naším bývalým Ignisem S1600 dokázali vyhrát dvoukolky!“

Pavel Kacerovský

Další články

Jak se zachovat při dopravní nehodě a co se bude dít poté?

Jak se zachovat při dopravní nehodě a co se bude dít poté?

Je jen málo lidí, kteří za svůj život nezažijí karambol na silnici nebo dopravní nehodu. Někdy se to stane vinou vaší nepozornosti, jindy za to může někdo jiný nebo souhra náhod. Vždy je ale dobré vědět, jak se při dopravní nehodě zachovat.

celý článek >
Déšť, vítr a ofuky oken

Déšť, vítr a ofuky oken

Jízda v autě může být příjemný relax. Pokud jde ale o delší cesty, při neustále zavřeném okně se z vozu po čase stává spíš trouba, která pomalu peče všechny uvnitř a dusí je nedostatkem čerstvého vzduchu. Otevřít okno je samozřejmě možné, ve větších rychlostech nebo za deště to ale není moc příjemné. I takové situace ale mají jednoduché řešení. Řešení s krásným názvem. Ofuky oken, někdy nazývané také deflektory. Jak usnadňují život a jak případně vybírat ty správné?

Dopravní nehody 2019 na českých silnicích. Co za nimi stojí?

Dopravní nehody 2019 na českých silnicích. Co za nimi stojí?

Nehod na českých silnicích je opravdu hodně. Jenom od začátku roku 2019 řešila Policie České republiky celkem 42 276 dopravních nehod.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.