Zákruta.cz  >  

Další double Citroënu

4. května 2012

Od pátku až do nedělního finále vydržel tandem Citroën Total World Rally Team na prvních dvou místech Rally Argentina. Sébastien Loeb a Daniel Elena stvrdili jejich 7. triumf na této jihoamerické rally v řadě a 70. vítězství v kariéře ve WRC, když vyhráli před týmovými kolegy Mikko Hirvonenem a Jarmo Lehtinenem.

Tento počin Citroënu značí, že jeho piloti získali maximální možný počet bodů, což se projevilo i na průběžném pořadí mistrovství světa pilotů i v Poháru konstruktérů. Po dvou dlouhých dnech soutěže bylo finálové dějství Rally Argentiny poněkud skromnější. Začínalo se v 8 hodin a všichni se museli vypořádat s Matadero/Ambul testem, nejdelší rychlostní zkouškou WRC za poslední léta vůbec. Necelých 40 minut a 65,74 km neznamenalo pro Citroën Total World Rally Team a jeho piloty větší problémy s měkkými pneumatikami Michelin Latitude Cross, na kterých odstartovali.

Závěrečný program pak pokračoval jihoamerickou klasikou: Mina Clavero/ Giulio Cesare a El Condor/Copina. Mikko Hirvonen byl o něco rychlejší a stáhl tak náskok vedoucího Loeba o 0,2 s po rychlostní zkoušce číslo 15. „To nic nemění,“ poznamenal po návratu do servisního parku ve Villa Carlos Paz Fin Mikko Hirvonen. „Nechtěl jsem být za každou cenu rychlejší, ale na čase se projevila odlišná volba pneumatik. To vysvětluje, proč jsem ubral z náskoku Loeba. Musím se soustředit na Power Stage a správně vybrat pneumatiky a pokusit se pak získat ještě body na čtyřkilometrovém závěrečném testu.“

„Všechno nám vychází,“ potvrdil Sébastien Loeb. „I když se nám příliš nevyvedla volba měkkých pneumatik, nakonec to nemělo na konečný výsledek vliv. Dlouhá rychlostní zkouška byla opravdu dlouhá. Ne že bych nemyslel na to, abych byl nejrychlejší, ale víc už jsem se soustředil na cíl soutěže. Průběh jsme měli pod kontrolou.“

Mikko Hirvonen dodržel to, co plánoval - vypustil několik sekund před Power Stage, která se jela na čtyřkilometrové trati legendární zkoušky El Condor. Fin tentokrát jel na doraz tak, aby získal druhý nejlepší čas a dva bonusové body pro mistrovství světa WRC pilotů.

„Tento výsledek je skvělý pro tým a dvacet bodů, které jsem získal o tomto víkendu, mě zajistilo třetí průběžnou příčku v šampionátu jezdců,“ komentoval situaci Mikko Hirvonen. „Také jsem byl spokojený s rychlostí, kterou se mi dařilo udržovat až do sobotního poledne. Myslím, že jsem udělal další pokrok v mé symbióze s DS3 WRC, už se nemohu dočkat dalšího podniku.“

Po svém 70. vítězství v kariéře ve WRC si Sébastien Loeb mohl vychutnat sedmé prvenství právě v Argentině. „Je skvělé se vrátit na vítěznou cestu poté, co jsme vyšli naprázdno v Portugalsku. Všechno šlo tento víkend velice dobře. I když několik zahajovacích rychlostních zkoušek nedopadlo tak, jak jsme si předsevzali, zůstali jsme v klidu a nakonec jsme byli schopní ovládnout celý závod. Mám rád Rally Argentina, protože se mi tu vždycky dařilo a měl jsem úspěchy, a také proto, že zdejší tratě jsou nádherné. Je vždycky velice uspokojující tady vyhrát.“

„S více než 500 kilometry délky tratí to byla především výzva pro naše auta. Naše DS3 WRC zvládly přes pět a půl hodiny na rychlostních zkouškách bez jediné poruchy. To je výkon, za který patří veliký dík všem mužům a ženám v Citroën Racing,“ pochválil Yves Matton, stájový šéf. „Po výpadku v Portugalsku jsme si tady připsali maximum bodů, což je ohromný výsledek pro oba šampionáty WRC. Chci poblahopřát oběma posádkám, které jely tak, jak bylo potřeba a přizpůsobily rychlost tomu, jak jsme požadovali. Byl to perfektní víkend, který navíc okořenila řada reklamních akcí pořádaných společností Citroën Argentina. To, jak dokáže značka využít úspěchu v rally a mistrovství světa, je pozoruhodné.“

Citroën Sport

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.