Zákruta.cz  >  

Výsledkem z Argentiny se Ford zapsal do historie

1. května 2012

Argentinská rallye byla již 150. soutěží světového rallye šampionátu v řadě, v níž se Ford umístil na některé z bodovaných pozic. Díky šestému místu posádky Petter Solberg / Chris Patterson dosáhl Ford tohoto milníku jako vůbec první výrobce v devětatřicetileté historii mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích.

Ilustrační foto

Letošní argentinská rallye zároveň přinesla historicky nejlepší výsledek české posádky v MS, když Martin Prokop a Zdeněk Hrůza skončili na výsledkové listině těsně pod stupni vítězů.

„Náš rekord je výsledkem nevídané kombinace rychlosti a spolehlivosti. Více než jednu dekádu jsme v soutěžích světového šampionátu dokazovali, že umíme soustavně dojíždět na bodech. Fakt, že zde dnes slavíme šňůru 150 bodovaných umístění v řadě, nám dává jistotu potřebnou k boji o mistrovský titul mezi značkami ve zbývajících osmi kolech ročníku,“ řekl Gerard Quinn, sportovní ředitel Ford of Europe.

Tým však zažil i zklamání, když Dani Sordo a Carlos del Barrio odstoupili ze třetího místa pouhé čtyři kilometry před cílem soutěže. Pravděpodobnou příčinou byla porucha alternátoru. Sordo, který v Argentině nahradil zraněného Latvalu, předvedl vynikající výkon. Ačkoliv měl za sebou pouhý den testování, od začátku se držel mezi prvními třemi v průběžném pořadí.

Rallye Argentina byla nejdelší soutěží seriálu za téměř deset let. Silný déšť před startem proměnil šotolinové cesty v provincii Cordoba (700 km severovýchodně od Buenos Aires) v kluziště. Pravidla umožňují pouze omezený příděl „mokrých“ pneumatik Michelin s měkkou směsí, jezdci tedy museli absolvovat významnou část soutěže buď s kompromisní tvrdou směsí, nebo na ojetém měkkém obutí.

Solberg se na zahajovací rychlostní zkoušce ve čtvrtek večer ujal vedení a v pátek dopoledne zvýšil svůj náskok na více než 20 sekund. Poté však sedmatřicetiletý Nor zachytil olejovou vanou o kámen a poškodil přitom řízení vozu. Když se ohnuté rameno později zlomilo, neovladatelný vůz sjel z trati.

Solberg znovu nastoupil s patnáctiminutovou penalizací, která ho odsunula na jedenácté místo. Soustředěnou jízdou se propracoval na šestou příčku, když vyhrál devět z deseti zbývajících rychlostních zkoušek. Zároveň zvítězil v závěrečné Power RZ a připsal si tak tři bonusové body, s jejichž pomocí si udržel druhé místo v průběžném pořadí jezdců.

„Po tom, co se stalo v pátek, musím být se šestým místem spokojen,“ řekl Solberg. „Vyhrát všech šest dnešních rychlostních zkoušek i Power RZ bylo perfektní. Jsem hrdý na to, co jsme včera a dnes dokázali. Pátek byl pro mě nejtěžší den za dlouhou dobu, ale výsledek ukazuje, proč se nikdy nevzdávat, bez ohledu na aktuální situaci.“

„Tratě byly zajímavé a auto se jevilo dobře, proto jsem dnes mohl pořádně zatlačit. Zklamaný jsem z toho, že jsem tady mohl vyhrát. Mohlo to být moje první vítězství za dlouhou dobu, ale budeme dále pracovat ze všech sil a vím, že se brzy dočkáme,“ řekl.

Sordo jel výborně až do okamžiku těsně po startu závěrečné rychlostní zkoušky Copina o délce 4,15 km, kdy se jeho vůz zastavil, patrně kvůli poruše alternátoru. „V cíli předposlední zkoušky se rozsvítily kontrolky, které naznačovaly problém s baterií,“ řekl Sordo. „Do posledního měřeného testu jsme odstartovali, ale ani ne po kilometru auto zastavilo.“

„Se svým výkonem jsem spokojen. Cílem bylo soutěž dokončit a je škoda, že se to nepovedlo, ale spolupráce s týmem fungovala dobře. Rád bych poděkoval Fordu i M-Sportu za příležitost svézt se s Fiestou RS WRC. Auto jsem si oblíbil a ty čtyři dny argentinské rallye jsem si užil,“ dodal Sordo.

Ředitel týmu Ford Malcom Wilson řekl: „Petter předvedl vynikající opětovný start, který vyvrcholil jeho vítězstvím v Power RZ. Je dobře, že i po všem, co se tady stalo, zůstává Petter v šampionátu stále na druhém místě. Dani odvedl vynikající práci a odstoupení tak blízko cíle bylo pro něj nesmírně smutné. Nízké napětí v jeho voze naznačuje, že šlo o problém s alternátorem.“

Ford

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.