Zákruta.cz  >  

Martin Prokop odstartoval do Rally Argentina

27. dubna 2012

Výjimečně nikoliv pod hlavičkou Czech Ford National Teamu a v jednom ze svých dvou Fordů Fiesta WRC, ale pod svým jménem a ve voze připravovaném v anglickém Autotecu, odstartovala posádka Martin Prokop a Zdeněk Hrůza vstříc nástrahám dalšího podniku MS v Rally, kterým je náročná šotolinová soutěž Rally Argentina.

Ilustrační foto

Jen čtyři týdny po portugalské Rally tak bude náš jediný zástupce v kategorii WRC bojovat o další body do prestižní tabulky, ve které se nyní po čtyřech podnicích nachází na průběžném desátém místě. Možnost startu se naskytla díky nabídce výrobce pneumatik Dmack, jehož barvy také výjimečně česká posádka veze na svém voze. Martin Prokop se tak na jednu soutěž stane zároveň testovacím jezdcem tohoto nováčka na poli závodních pneumatik. Ten nominoval do soutěže pouze měkké šotolinové pneumatiky, což se vzhledem k deštivé předpovědi na následující dny jeví jako ideální volba, která dokáže v testu důstojně obstát.

Manažer týmu Quirin Müller situaci popisuje: „Zámořská Rally Argentina rozhodně nebyla v našem plánu, takže jsme uvítali možnost postavit se s přispěním Dmacku na start a pokusit se dosáhnout znovu na body po třech vydařených soutěžích v Monte Carlu, Švédsku a Portugalsku. Dmack vytrvale pracuje na svých produktech a právě na mokrou šotolinu se jeví jako zdatný konkurent Michelinům, který jede zbytek speciálů WRC.“

Ve čtvrteční dopolední kvalifikaci obsadila posádka desáté místo a ze stejné příčky bude také v pátek ráno vyrážet do první rychlostní zkoušky. Všechny týmy vsází na špatné počasí s podmáčeným povrchem rychlostních zkoušek, proto si nejlepší jezdci z kvalifikace volili přední startovní pozice do pátečních rychlostek, tedy přesně naopak, než by se dalo na šotolinové soutěži očekávat.

Již ve čtvrtek večer proběhla noční šestikilometrová superspeciálka, ve které českou posádku přibrzdil náraz do bariéry z pytlů s pískem již ve třetí zatáčce po startu. „Bohužel se nám tato chyba stala krátce po startu, což mě lehce rozhodilo a v tak krátkém testu jsem již nenalezl potřebné tempo a pohodu. Jsem však přesvědčen, že těch několik ztracených vteřinek nebude hrát v celkovém hodnocení tak náročné rally významnou roli a jsem především rád že božní náraz nepoškodil vůz a před zítřejším ranním patnáctiminutovým servisem jsme mechanikům nepřipravili horké a hektické chvilky,“ hodnotí celou událost Martin Prokop.

Na Martina se Zdeňkem tedy čeká 503 kilometrů rychlostních zkoušek včetně extrémních testů, jejichž délka přesahuje 65 km.

Jaké jsou jejich ambice? „Sice jedeme v jiném než našem autě a na nových pneumatikách, ale rozhodně to pro nás neznamená důvod k výmluvám. Letos jsme zatím pokaždé bodovali a tak ani zde nechceme odjíždět s prázdnou. Nekodrcáme se přeci přes půl světa - s dekompresní zastávkou na tři dny v Riu de Janeiru - abychom zde předvedli vlažný motosport bez jihoamerického temperamentu. Snad nás nerozhodí ani střevní viróza, se kterou se Zdendou bojujeme již od pondělních tréninků a máme na ni nasazena antibiotika.“

Popisuje Martin Prokop a spolujezdec Zdeněk Hrůza jen pragmaticky dodává: „Není čas na výmluvy, udělali jsme zkrátka zásadní chybu a nevzali si s sebou valašsko švestkovou dezinfekci. Snad tedy léky od doktorky továrního týmu Ford včas zaberou a viróza nám nebude dalším soupeřem na již tak extrémních zkouškách argentinské rally.“

-pr-

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.