Zákruta.cz  >  

Klatovské soutěže měly dobrý ohlas

26. dubna 2012

Vše je uzavřeno, podtrženo, sečteno. Obě letošní klatovské soutěže, 21.Historic Vltava Rallye a 47.Rallye Šumava Klatovy, jsou za námi a je rozhodnuto o vítězích i poražených. Obě soutěže dokončilo celkem 61 vozů a co je nejdůležitější, víkend se obešel bez těžkých havárií i zranění. Spokojeni tak právem mohli být jak organizátoři, tak i závodníci.

Těžkých 175 kilometrů rychlostních zkoušek musel absolvovat každý, kdož chtěl uspět na 21.Historic Vltava Rallye a 47.Rallye Šumava Klatovy. Nádherný dramatický průběh měla zejména soutěž zařazená do Mistrovství Evropy historických vozů. Na jejím čele se vystřídali hned čtyři jezdci (Harrach, Brazzoli, Hainbach, Jensen), na klatovské náměstí Míru si nakonec pro zlaté věnce přijela zkušená norská posádka Valter Christian Jensen - Eric Pedersen v jednom z nejkrásnějších vozů startovního pole, Lancii Rally 037. Jensen sice ztratil dvě minuty na RZ9 po problémech spojených s olejem uniklým z auta soupeře Brazzoliho, v průběhu soutěže ale předvedl nejvyrovnanější výkon a vyhrál zaslouženě. K druhé příčce měli hodně blízko Reinhard Hainbach s Ulrichem Windtem, ti ale naplno zažili hořkost tradičního úsloví, že rallye končí až v cíli. Německá posádka totiž havarovala v běžném silničním provozu na cestě k cílové rampě a dala tím šanci soupeřům. Druhá příčka tak spadla do klína Švédům Myrsellovi s Juntillou, třetí dokončili 21.Historic Vltava Rallye Italové Montini se Soragnim, obě posádky s vozy Porsche 911. Za čtvrtými Finy Johannusvuorim a Valem (Ford Escort RS2000) a pátými Italy Pasuttim a Campeisem (Porsche 911) dosáhli na šestý stupínek Jan Krejča a Pavel Šárka, kteří s vozem Škoda 130 LR ovládli klasifikaci národního šampionátu.

Oproti soutěži historických vozů měla 47.Rallye Šumava Klatovy velmi poklidný průběh. Systémem start - cíl si dojela pro nejcennější trofej posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler, která byla s jedinou výjimkou nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách. Stříbro patřilo Romanu Krestovi s Petrem Grossem, zelené věnce si pověsili na krk Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, přičemž všechny tři nejúspěšnější posádky závodily s vozy Škoda Fabia Super 2000. Po odstoupení Václava Pecha s ulomeným kolem na RZ 12 dobyly zbylé příčky v první pětici nejlepší posádky třídy 3. Lépe se dařilo dravému mládí, tuto klasifikaci totiž vyhráli Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou před Václavem Kopáčkem a Petrou Řihákovou, třetí pozice ve třídě 3 patřila zkušeným Václavu Arazimovi s Juliem Gálem. Nejlepšími mezi vozy s jednou poháněnou nápravou byli v klatovském cíli Petr Brynda a Štěpán Palivec (Renault Clio R3).

„Jsme moc rádi, že soutěže proběhly bez větších potíží,“ usmíval se v cíli ředitel obou podniků Jiří Valenta. „Zásluhu na tom mají všichni, počínaje posádkami a diváky a konče všemi těmi takzvaně bezejmennými, kteří nám pomohli s organizací. Poděkovat musíme i městu Klatovy a všem našim sponzorům, bez nichž by se soutěže nemohly uskutečnit. Na tom, že jsme z mnoha stran chváleni za zdárnou organizaci, mají svůj lví podíl i všechny obce, kterými závodní auta projížděla. Máme díky nim všem i my sami pocit, že soutěže byly úspěšné.“

Podrobné výsledky a další informace jsou k nalezení na stránkách www.vltavarallye.cz a www.rallyesumava.cz, o dalších akcích pořádaných Pošumavským autoklubem se lze informovat na stránkách www.pamk.cz.

Karel Špaček

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.