Zákruta.cz  >  

K cíli Rally Vrchovina povede sedm stupínků

6. dubna 2012

Jen úspěšné absolvování všech sedmi rychlostních zkoušek přinese účastníkům Rally Vrchovina úspěch v podobě dosažení cílové rampy umístěné na slavonickém náměstí. Nejdelší z nich je stejně jako loni zkouška ´Klenová´, která také jako velké finále celý podnik uzavře. Informace o soutěži denně přibývají na stránkách www.rallyvrchovina.cz.

Foto: Bronislav Končík

Mezi posádkami i mezi diváky pomalu narůstá předstartovní nervozita - již jen desítky hodin je dělí od startu úvodní mistrovské sprintrally domácí sezóny, Rally Vrchovina. Pokud si budeme chtít představit trať, nezbytně musíme začít od centra soutěže. To se letos ze sympatického skromného Českého Rudolce přesunulo u pár kilometrů na jih, do historického města Slavonice. Tam při loňské soutěži sídlila servisní zóna a město vyjádřilo podniku už tehdy velkou podporu. Město Slavonice je někdy přezdívané ´malá Telč´ a už přes padesát let je i městskou památkovou rezervací, veřejnosti je tu dokonce zpřístupněna i část podzemí v centru. Na povrchu zemském, ale v samém srdci města (konkrétně na historickém náměstí Míru) bude situována startovní a cílová rampa, závodníci toto krásné místo navštíví také dvakrát v průběhu dne při kontrolách přeskupení. Na náměstí bude sídlit i ředitelství celé soutěže, slavnostní vyhlášení výsledků proběhne večer po soutěži v místním kulturním domě. Servisní zóna se letos naopak stěhuje až na silnici Kunžak - Strmilov, kde by týmy měly najít dostatečně kvalitní zázemí pro svou práci.

Co se týče vlastních rychlostních zkoušek, začne se jakousi ranní rozcvičkou, tedy svižným testem Stálkov, který ale skrývá hned několik zrádných míst. O tom se loni přesvědčil třeba Pavel Valoušek, který tu roztočil svůj speciál ve velmi vysoké rychlosti. Jan Sýkora pak právě na ´Stálkově´ díky chybě v retardéru ztratil vedení v soutěži. Stejně jako loni je právě tento retardér jedním z míst dobře přístupných pro diváky, zajímavé pro ně určitě může být i pravé odbočení nedaleko cíle téměř šestikilometrového testu. Druhým testem v pořadí bude velice náročný ´Radíkov´. Ten je u startu proti loňsku prodloužen, čímž se kilometráž rychlostní zkoušky změnila na víc jak osm kilometrů. Hned v úvodu navíc vzniklo hned několik divácky atraktivních míst. Loni mělo několik posádek hodně starostí i se zvládnutím odbočení právě v obci, která dala zkoušce jméno, dosažení cíle na konci obce Nový svět tak asi ani letos nebude pro každého samozřejmostí.

Jestliže úvodní dva testy čítají dohromady necelých čtrnáct ´ostrých´ kilometrů, tak sama třetí zkouška ´Klenová´ tuto délku překonává. Je proto právem označovaná jako královská a je pravděpodobné, že právě tady se bude nejvíce rozhodovat o výsledném pořadí. Letos se startuje v místě zvaném ´Červenka´, odkud vozy pojedou k zajímavému diváckému místu do Matějovce, nedaleko za ním se opět zanoří do lesa. Z něj vyjedou až po dlouhé sérii zatáček různého charakteru nedaleko obce Klenová. Její průjezd i nedaleké odbočení bude určitě cílem návštěvy mnoha diváků. Z Klenové se vozy vydají směrem ke Kaprounu, proslavenému i českým géniem Járou Cimrmanem. Před touto obcí bude následovat divácky jistě hojně navštívené levé odbočení, ze kterého už budou závodníci směřovat k cíli. Zatímco zbylé dva testy posádky absolvují v průběhu dne dvakrát, právě tuto nejdelší zkoušku budou muset zvládnout dokonce třikrát.

„Jsme si vědomi, že jsme připravili náročnou trať, věříme ale, že ji jezdci dobře zvládnou,“ usmívá se předseda organizačního výboru soutěže Petr Tušer. „Meteorologové slibují trochu pestřejší počasí, o to bude určitě sledování závodních vozů větším zážitkem. Samozřejmě nikomu ze závodníků nepřejeme žádné komplikace, ale jsme si vědomi, že se asi nějakým karambolům nevyhneme. Pro tyto případy máme samozřejmě připraveny kvalitní techniku a zkušené záchranáře, kteří přispějí k zdárnému chodu celé rally už jen svou přítomností.“ Zopakujme tedy ještě, že do Rally Vrchovina odstartuje ze Slavonic první posádka v sobotu 7.4. v 9.30, cíl je plánován na čtvrtou hodinu odpolední téhož dne.

Karel Špaček

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.