Zákruta.cz  >  

Prokop se ve čtvrtek večer vrhnul do portugalské tmy

30. března 2012

46 dnů trvala závodní abstinence posádky Czech Ford National Teamu Martin Prokop - Zdeněk Hrůza. Kolotoč WRC se mezitím zastavil v Mexiku, tento start však český tým z logistických důvodů musel vynechat. Dvě devátá místa z Monte Carla a Švédska tak v tuto chvíli stačí pouze na průběžné 15. místo světového šampionátu.

Ilustrační foto

„Propad v průběžném pořadí pochopitelně trošku mrzí, ale zdaleka to není to hlavní. Potřebuju jezdit, dostávat návyky s Fiestou WRC do krve. Každá delší pauza je znát,“ říká Martin Prokop. „Před Portugalskem jsme naštěstí měli nejen test, ale i účast v místním rallysprintu, který opravdu stál za to, především díky neuvěřitelné atmosféře!“

Soutěž se totiž konala na severu země,v oblasti, která byla již v závěru minulého století rally zaslíbená a tamní fanoušci soutěžní speciály v rozevlátých smycích prostě milují. „Na velké množství diváků u trati jsme zvyklí, ale tady to bylo skutečně něco výjimečného. Lidé kolem skoků snad byli namačkaní ve vrstvách. Pobavili jsme se a oni určitě také,“ dodává český pilot, který v konkurenci jezdců z WRC obsadil ve Fafe 8. místo.

Trať Portugalské rally, která odstartovala ve čtvrtek diváckou speciálkou v Lisabonu, má pro nejlepší světové piloty mnohá úskalí. Tím nejzrádnějším jsou však masívní kameny, ukryté často jen pár centimetrů od ideální stopy. I Martin Prokop s nimi má své zkušenosti. „Nehoda, kterou jsme tady měli s Jendou Tománkem v Citroenu C2 S1600 díky přítomnosti kamer doslova obletěla svět a nebyl snad rozhovor, ve kterém by se mě na ni nezeptali. Naštěstí nás tady brzy trumfnul Jarri-Matti Latvala se svými 16. kotouly. Kam se na něj se šesti salty hrabeme,“ usmívá se dnes při vzpomínce jihlavský rodák.

V kvalifikační RZ, která podle nových pravidel určuje pořadí pro výběr startovní pozice v první etapě, obsadila česká dvojice třinácté místo a při následném výběru na ni tak zbylo 8. místo na trati. „Tentokrát je výběr startovní pozice skutečně loterií. Vždyť si posádky vybíraly celých 31 hodin před startem večerních RZ, na kterých se bude lámat chleba. A to už je i pro toho nejlepšího meteorologa oříšek,“ říká co-pilot Zdeněk Hrůza.

„Ve hře je volná šotolina, která je pro první jezdce na trati nevýhodou, ale také zvířený, v noci téměř neproniknutelný, prach, který může být hendikepem při pozdějším startu. A k tomu je tady i hrozící déšť, který by už všechno postavil dočista na hlavu! Každopádně pro mě budou 3 úvodní noční RZ náročnou zkouškou. Martin totiž tmu moc nemusí a mým úkolem je mu to maximálně usnadnit,“ dodává odhodlaně.

O náročnosti rozhodování před startem první etapy svědčí i paradoxní situace na startu, kdy tovární Citroeny zvolily první a druhou startovní pozici, Fordy vyrazily na start až jako 16., resp. 17. vůz. Desítky minut po prvním Hirvonenovi. „Uvidíme. Máme pozici jakou máme. Zkusíme si na tom nalézt nějakou výhodu. Třeba, že máme pod kontrolou před námi startující místní hvězdu Arminda Arauja s Mini, který tady bude určitě rychlý, poženou ho davy portugalských diváků a bude pro nás zajímavým měřítkem.“

S jakými ambicemi vlastně bude česká posádka v kokpitu Ford Fiesta WRC sjíždět ze startovní rampy? „Pochopitelně budeme usilovat o umístění na bodovaných pozicích. Rád bych co nejdříve našel na zdejším povrchu optimální tempo a od sobotyzajížděl časy v širší špičce,“ říká jezdec Czech Ford National Teamu.

Boje se soupeři na portugalských tratích budou pro českou dvojici důležité, jsou však i důležitější věci. Jako třeba uzdravení společného kamaráda, špičkového spolujezdce Michala Ernsta po nehodě na víkendové Valašské Rally. „Držíme palce, aby se co nejlépe zotavoval a lékaři mu mohli brzy odstranit toho kompletního Merkura, kterého má momentálně ve zraněné pravé paži! Brzy se uzdrav!“ vzkazují Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou do ostravské fakultní nemocnice.

-pr-

Další články

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Přednosti vysokotlakého čističe a mytí auta v pohodlí domova

Čisté auto zvenčí i zevnitř je vizitkou jeho majitele a jen málokterý řidič by se pyšnil ušmudlaným vozem. Ještě před několika lety bylo hitem se svým vozem jezdit do kartáčové myčky, na které však jsou rozporuplné názory právě s ohledem na kartáčování laku karoserie.

celý článek >
Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz