Zákruta.cz  >  

Prokop se ve čtvrtek večer vrhnul do portugalské tmy

30. března 2012

46 dnů trvala závodní abstinence posádky Czech Ford National Teamu Martin Prokop - Zdeněk Hrůza. Kolotoč WRC se mezitím zastavil v Mexiku, tento start však český tým z logistických důvodů musel vynechat. Dvě devátá místa z Monte Carla a Švédska tak v tuto chvíli stačí pouze na průběžné 15. místo světového šampionátu.

Ilustrační foto

„Propad v průběžném pořadí pochopitelně trošku mrzí, ale zdaleka to není to hlavní. Potřebuju jezdit, dostávat návyky s Fiestou WRC do krve. Každá delší pauza je znát,“ říká Martin Prokop. „Před Portugalskem jsme naštěstí měli nejen test, ale i účast v místním rallysprintu, který opravdu stál za to, především díky neuvěřitelné atmosféře!“

Soutěž se totiž konala na severu země,v oblasti, která byla již v závěru minulého století rally zaslíbená a tamní fanoušci soutěžní speciály v rozevlátých smycích prostě milují. „Na velké množství diváků u trati jsme zvyklí, ale tady to bylo skutečně něco výjimečného. Lidé kolem skoků snad byli namačkaní ve vrstvách. Pobavili jsme se a oni určitě také,“ dodává český pilot, který v konkurenci jezdců z WRC obsadil ve Fafe 8. místo.

Trať Portugalské rally, která odstartovala ve čtvrtek diváckou speciálkou v Lisabonu, má pro nejlepší světové piloty mnohá úskalí. Tím nejzrádnějším jsou však masívní kameny, ukryté často jen pár centimetrů od ideální stopy. I Martin Prokop s nimi má své zkušenosti. „Nehoda, kterou jsme tady měli s Jendou Tománkem v Citroenu C2 S1600 díky přítomnosti kamer doslova obletěla svět a nebyl snad rozhovor, ve kterém by se mě na ni nezeptali. Naštěstí nás tady brzy trumfnul Jarri-Matti Latvala se svými 16. kotouly. Kam se na něj se šesti salty hrabeme,“ usmívá se dnes při vzpomínce jihlavský rodák.

V kvalifikační RZ, která podle nových pravidel určuje pořadí pro výběr startovní pozice v první etapě, obsadila česká dvojice třinácté místo a při následném výběru na ni tak zbylo 8. místo na trati. „Tentokrát je výběr startovní pozice skutečně loterií. Vždyť si posádky vybíraly celých 31 hodin před startem večerních RZ, na kterých se bude lámat chleba. A to už je i pro toho nejlepšího meteorologa oříšek,“ říká co-pilot Zdeněk Hrůza.

„Ve hře je volná šotolina, která je pro první jezdce na trati nevýhodou, ale také zvířený, v noci téměř neproniknutelný, prach, který může být hendikepem při pozdějším startu. A k tomu je tady i hrozící déšť, který by už všechno postavil dočista na hlavu! Každopádně pro mě budou 3 úvodní noční RZ náročnou zkouškou. Martin totiž tmu moc nemusí a mým úkolem je mu to maximálně usnadnit,“ dodává odhodlaně.

O náročnosti rozhodování před startem první etapy svědčí i paradoxní situace na startu, kdy tovární Citroeny zvolily první a druhou startovní pozici, Fordy vyrazily na start až jako 16., resp. 17. vůz. Desítky minut po prvním Hirvonenovi. „Uvidíme. Máme pozici jakou máme. Zkusíme si na tom nalézt nějakou výhodu. Třeba, že máme pod kontrolou před námi startující místní hvězdu Arminda Arauja s Mini, který tady bude určitě rychlý, poženou ho davy portugalských diváků a bude pro nás zajímavým měřítkem.“

S jakými ambicemi vlastně bude česká posádka v kokpitu Ford Fiesta WRC sjíždět ze startovní rampy? „Pochopitelně budeme usilovat o umístění na bodovaných pozicích. Rád bych co nejdříve našel na zdejším povrchu optimální tempo a od sobotyzajížděl časy v širší špičce,“ říká jezdec Czech Ford National Teamu.

Boje se soupeři na portugalských tratích budou pro českou dvojici důležité, jsou však i důležitější věci. Jako třeba uzdravení společného kamaráda, špičkového spolujezdce Michala Ernsta po nehodě na víkendové Valašské Rally. „Držíme palce, aby se co nejlépe zotavoval a lékaři mu mohli brzy odstranit toho kompletního Merkura, kterého má momentálně ve zraněné pravé paži! Brzy se uzdrav!“ vzkazují Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou do ostravské fakultní nemocnice.

-pr-

Další články

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

celý článek >
Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Přizpůsobte si cestu podle svého pomocí online mapovacího nástroje

Řidiči i majitelé přepravních firem musejí brát při své práci v potaz mnoho dopravních, logistických i administrativních aspektů. Majitelé chtějí mít přehled o průběhu dodávek, řidiči potřebují trasu naplánovat tak, aby byla co nejefektivnější.

Společnost Total se proto v rámci svého širokého portfolia služeb rozhodla poskytnout dopravcům nástroj, který umožní obojí.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
SOUHLASÍM Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.