Zákruta.cz  >  

Prokop s Hrůzou připraveni na vstup do ´ledového ringu´

9. února 2012

Lékařům se přece jen podařilo postavit na nohy Martina Prokopa, kterého jen pár dnů před odletem do Skandinávie skolila těžká viróza a tak se Czech Ford National Team mohl vydat v čele s vyčerpaným pilotem vstříc druhému dějství Mistrovství světa v rally.

Zákeřná virová infekce ale se členy týmu zdaleka neskončila. Jeho manažer Quirin Müller opustil Švédsko již v neděli se čtyřicetistupňovými horečkami. V úterý se změnil z hotelového v nemocniční pokoj šéfinženýra týmu Ivana Matouška...

„Je to naprosto nezvyklá situace. Budeme v závodě se Zdeňkem tak trochu sirotci. Já sám jsem ještě dost zesláblý. Přece jen jsem díky horečkám a nemožnosti přijímat stravu ztratil zhruba 5 kilo během pár dnů. Ne že by to nebylo zapotřebí, jen ten způsob byl kapánek brutální,“ říkal český pilot po nedělním testu. Na tom se tým snažil nalézt optimální nastavení a posádka nejlepší techniku jízdy s jejich Fordem Fiesta RS WRC na ledovém povrchu.

„Chtělo by to ještě trošku více kilometrů. Původně jsme plánovali i testovací start na jednodenní Finnskog rally, kde bychom získali i určité porovnání s konkurencí, ale Martinova nemoc nám jej znemožnila. Začít trošku opatrněji, ale můžeme být rádi, že jsme vůbec tady. Ještě pár dnů navíc v horečkách a mohli jsme snažení konkurentů sledovat nanejvýš na internetu,“ dodává spolujezdec Zdeněk Hrůza.

Nemocí decimovaný tým nečeká lehký úkol - 360 kilometrů rychlostních zkoušek na území Norska a Švédska. Zatímco páteční testy jsou lemovány typickými sněhovými bariérami, sobotní a nedělní tratě jsou záludné menší sněhovou pokrývkou. „To, co je v pátek relativně bezpečná sněhová bariéra, to může být v dalších dnech balvan, o který auto málem “rozpůlíte„. Problém je v tom, že je to vše stejně bílé,“ líčí úskalí tratě český pilot.

Rally zahájí ve čtvrtek kvalifikační RZ, která určí startovní pořadí do vlastního závodu a dá první nápovědu o šancích české dvojice. „Kromě časů na rychlostních zkouškách budeme bedlivě sledovat i zdravotní stav našich mechaniků. Jestli ta virová bestie totiž skolí i je, tak to bude jako v rallyovém pravěku. Dorazíme do servisu a sami se v tom budeme nějak intuitivně vrtat. A to bude teprve malér!,“ směje se při neobvyklé představě Martin Prokop.

-pr-

Další články

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

celý článek >
5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Kdy vám bude dělat pojišťovna problémy s vyplacením odškodného?

Nehody se čas od času zkrátka stanou. V kterých případech vám pojišťovny ale nebudou chtít vyplatit peníze. Vyvarujte se chyb, které mohou mít zásadní vliv na to, jestli po nehodě dostanete finanční kompenzaci.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.