Zákruta.cz  >  

RMC Historique: ČK motorsport úspěšně v cíli!

6. února 2012

Poslední finálovou etapou letošního 15. ročníku Rallye Monte-Carlo Historique byla legendární ´Noc dlouhých ohňů´, vedoucí za hluboké tmy, osvětlené pouze rostoucím měsícem a přídavnými světlomety soutěžících automobilů, z Monaka zpět do Monaka. Téměř 250 kilometrů dlouhá trasa zahrnovala také tři měřené úseky pravidelnosti na známých rychlostních zkouškách Monte, mezi nimiž byly rovněž průjezdy průsmyky Col de Turini nebo Col de Braus.

Ilustrační foto

Po krátkém, ale nezbytném, odpočinku po odpoledním dojezdu do Monaka i potřebných servisních úkonech tým ČK motorsport na své vozy obul nově „okované“ zimní pneumatiky Vraník k velkému finále. V tuto chvíli měly posádky za sebou více než 3 600 kilometrů a hlavním mottem noci tedy bylo spatřit cílovou rampu na nábřeží Monte Carla. Proto nebyly v této etapě pro naše posádky, jedoucí ve složení Karel Mach a Honza Bláha s vozem Škoda 130 RS a Stanislav Kopt a Vlastimil Bidelnica se Škodou 1000 MB, výsledné časy nijak prioritní. Jak se nakonec ukázalo, tato noční etapa byla velmi těžká a zejména poslední měřený úsek Loda - Col de Braus rozhodoval také o celkovém vítězi letošního ročníku historického Monte.

A jak to viděla posádka Mach s Bláhou: „V poslední etapě jsme se těšili na průjezd přes průsmyk Col de Turini, kde panovala skvělá atmosféra a byla tam spousta diváků. Hodně to také klouzalo, nahoru na Col de Turini byl sníh, dolů pak zledovatělá silnice.“ Zajímavé také bylo, jak viděl povrch tratě jezdec a spolujezdec. Dle slov jezdce byl povrch z Col de Turini mokrý, ale spolujezdec Honza Bláha to viděl úplně jinak: „Karel si myslel, že jede na mokré silnici, ale já jsem to viděl úplně jinak. Povrch trati byl samozřejmě zledovatělý, ještě že jsme měli pneumatiky s hřeby, které nám hodně pomáhaly :-).“

Ještě drsnější byl ale průjezd posledním Regularity testem. Od startu se jelo na mokré silnici, ale dojíždělo se v hlubokých kolejích vyjetých ve sněhu, kdy střed vozovky byl uhlazený od ližin soutěžních automobilů. Navíc se tyto povrchy různě střídaly.

K poslednímu testu se váže také jedna zajímavá příhoda. „Na poslední “ertetě„ jsme jeli slalom mezi chlupatými krávami, které se procházely na cestě. Chvílemi jsme si připadali, jako když projíždíme myčkou...,“ s úsměvem dodává spolujezdec Honza Bláha. „Tři zatáčky před cílem posledního testu nás dojela, vyblikala a předjela i druhá posádka ČK motorsportu, ve složení Stanislav Kopt a Vlasta Bidelnica. Nechtěli jsme v závěru udělat nějakou hloupou chybu nebo poškodit auto a jeli jsme na jistotu dojetí do cíle. Kolem nás byly hluboké strže a propasti,“ dodává k závěru soutěže Karel Mach.

A tak nedlouho nad sobotním ránem projely obě naše posádky cílovou rampou 15. ročníku Rallye Monte-Carlo Historique. Karel Mach s Honzou Bláhou obsadili celkově 149. místo v absolutním pořadí se ztrátou 55 216 bodů na vítěze, Stanislav Kopt s Vlastou Bidelnicou byli nakonec klasifikováni na 186. místě se ztrátou 96 028 bodů. Mach s Bláhou absolvovali prakticky celou trasu soutěže a jejich vůz Škoda 130 RS až na drobné závady opět uspěl.

Celkovým vítězem se nakonec stal Belgičan Lareppe s vozem Opel Kadett GTE, který se od ideálního času odchýlil o pouhých 4 614 bodů. Do čela se probojoval ale až v závěrečné „ertetě“, kde naopak po tři dny vedoucí Ital Sala s vozem Alpine Renault A310 klesl až na třetí příčku. Do cíle úspěšně dojela i třetí česká posádka ve startovním poli František Váhala a Petr Hanke na voze Mini Cooper, která obsadila celkově 103. místo.

Obě posádky týmu ČK motorsport tedy čekalo jen slavnostní sobotní vyhlášení výsledků 15. Rallye Monte-Carlo Historique s pořádnou oslavou. „Dokončili jsme celou soutěž, na výsledky nehledíme, protože jedeme jen podle tachometru. Ostatní posádky mají moderní techniku, která jim hlídá rychlostní průměr a odchylky od ideálního času na “ertetách„. Bez těchto přístrojů na umístění v čele soutěže nelze dosáhnout,“ připomíná na závěr Karel Mach.

Další zajímavé informace z letošního průběhu Rallye Monte-Carlo Historique a fotogalerie hledejte na internetových stránkách http://www.ckmotorsport.cz.

Luboš Šalát

Další články

Déšť, vítr a ofuky oken

Déšť, vítr a ofuky oken

Jízda v autě může být příjemný relax. Pokud jde ale o delší cesty, při neustále zavřeném okně se z vozu po čase stává spíš trouba, která pomalu peče všechny uvnitř a dusí je nedostatkem čerstvého vzduchu. Otevřít okno je samozřejmě možné, ve větších rychlostech nebo za deště to ale není moc příjemné. I takové situace ale mají jednoduché řešení. Řešení s krásným názvem. Ofuky oken, někdy nazývané také deflektory. Jak usnadňují život a jak případně vybírat ty správné?

celý článek >
Dopravní nehody 2019 na českých silnicích. Co za nimi stojí?

Dopravní nehody 2019 na českých silnicích. Co za nimi stojí?

Nehod na českých silnicích je opravdu hodně. Jenom od začátku roku 2019 řešila Policie České republiky celkem 42 276 dopravních nehod.

Vyplatí se mít v dnešní době GPS zařízení?

Vyplatí se mít v dnešní době GPS zařízení?

Máte pocit, že mobilní zařízení dnes dokážou nahradit snad všechno? Možná to ještě stále není pravda. GPS navigace má stále oproti smartphonům své výhody.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.