Zákruta.cz  >  

Štajf za polárním kruhem uspěl

30. ledna 2012

Premiérový start české posádky na jedné z nejseverněji pořádaných evropských soutěží dopadl zdárně. Vůz Subaru Impreza WRX STI nejenže soutěž dokončil, ale Vojtěch Štajf s Petrou Řihákovou se stali i druhou nejlepší zahraniční posádkou v cíli letošní Arctic Lapland Rally.

Meteorologové pro nejbližší dny předpovídají České republice tak kruté mrazy, na jaké nejsme v našich zeměpisných šířkách příliš zvyklí. Jedni z mála, kdož jsou na ně dobře připraveni, jsou členové Subaru Czech Rally Teamu. Ti se totiž právě vracejí ze splněné mise z finského Rovaniemi, kde panovaly podmínky velmi obdobné. Netřeba dodávat, že Finsko je pro rally zemí zaslíbenou, právě absolvovaná Arctic Lapland Rally je tam navíc jednou z nejslavnějších soutěží. Vojtěch Štajf s Petrou Řihákovou při své severské premiéře zvolili v úvodu opatrnější tempo, postupné nabírání zkušeností ale nakonec vedlo až k vybojování 25. příčky celkového pořadí ze 126 vozů. Toto umístění bylo navíc spojeno s druhou příčkou mezi zahraničními posádkami za zkušeným ruským jezdcem vodícím speciál Super 2000. Petra Řiháková byla navíc vyhlášena dokonce nejúspěšnější dámou celé rally, za což si od týmu vysloužila přezdívku ´Yetti´... „Cílová rampa a ocenění, kterých se nám tam dostalo, to jen podtrhlo naší spokojenost s úspěšným zvládnutím soutěže,“ popisuje s úsměvem pražský pilot. „Už když jsme na sever odjížděli, bylo nám jasné, že půjde především o sbírání zkušeností. To se potvrdilo hned při seznamovacích jízdách, kdy jsme najezdili 1500 kilometrů, navíc jsme jednou i zapadli do závěje. Z ní jsme dolovali auto dvě hodiny a bylo nám jasné, že nic podobného se nám při vlastní soutěži už stát nesmí, neboť bychom v takovém případě mohli na cílovou rampu rovnou zapomenout.

I proto jsme začali trochu opatrněji a až s přibývající jistotou jízdy v nezvyklých podmínkách jsme postupně zrychlovali. Až do cíle jsme nicméně měli velké rezervy pramenící třeba i z toho, že jsme psali rozpis na sériových pneumatikách s hroty, zatímco na ty závodní se pak dalo spolehnout mnohem víc a třeba i brzdit před zatáčkami později. Třeba tyto zkušenosti využijeme příště... Závody to byly v každém případě nádherné a velice náročné jak na koncentraci, tak na naši souhru v autě. Rychlostní zkoušky tu mají běžně kolem třiceti kilometrů, při kterých je auto pořád ve smyku nebo někde letí přes horizont – to u nás zažít zkrátka nejde.

A tak jsme moc rádi, že jsme vše nakonec zvládli a že výsledek ocenili i místní, kteří nám v cíli jako nováčkům severských soutěží velice gratulovali. Myslím, že jsme udělali radost i našim fanouškům, kterých se nakonec sešlo u trati kolem dvaceti, takže jsme se s jejich povzbuzováním setkávali na mnoha místech, třeba i na startech a cílech jednotlivých testů. Moc si vážíme i podpory, které se nám dostávalo také prostřednictvím mailů či mobilů od nás z republiky, fanoušky u trati ale obdivujeme i pro ty velké mrazy, které kvůli nám museli podstoupit. V sobotu klesla rtuť v teploměrech až na -27 st. C, a to už byla zima i v našem závodním autě. U něj samozřejmě chybí některé tepelné izolace, na které jsme zvyklí ze sériových aut, a tak nepomohlo ani naplno puštěné topení. Ani vystupování z auta pro jeho kontrolu nebylo moc příjemné, ještě že jsme dostali od P-G Anderssona tip na vyhřívané vložky do bot – naše lehké závodnické obutí, na jaké jsme zvyklí z našich soutěží, by totiž bez nich hrozilo i omrzlinami. Nebylo to jednoduché, ale o to víc jsme šťastní, že jsme soutěž zdárně zvládli,“ uzavírá hodnocení účasti Subaru Czech Rally Teamu na letošní Arctic Lapland Rally pilot Vojtěch Štajf. Dodejme, že výsledek je i úspěchem týmu mechaniků, kteří dokázali vůz Subaru Impreza WRX STI výtečně připravit i pro tak extrémní podmínky - až na drobné potíže s netěsností palivového systému auto po celou soutěž fungovalo na jedničku. Zopakujme tedy ještě, že ve výsledku skončili Štajf s Řihákovou mezi místními specialisty na skvělé 25. příčce, dojeli do cíle jako nejlepší smíšená posádka a mezi cizinci obsadili druhou pozici. S ohledem na to, že podle dostupných pramenů tuto soutěž žádná naše posádka dosud neabsolvovala, jde i o velmi solidní nastavení výsledkové laťky pro případné další závodníky z České republiky na jejím startu...

Karel Špaček

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.