aktuálně: 36 uzavírek, 16 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Agrotec racing team zdárně v cíli první etapy

19. ledna 2012

Martin Rada s Jaroslavem Jugasem figurují po první etapě slavné Rallye Monte Carlo na 46. místě a druzí ve třídě 8.

Ilustrační foto

Úvod soutěže přinesl posádce hustopečského týmu mírné komplikace. Proti seznamovacích jízdách se výrazně změnily podmínky. Dříve suché asfalty pokryly ledové plotny a zbytky sněhového podkladu. To se týkalo zejména druhého testu dopolední i odpolední sekce Burzet (RZ 2/4).

Avšak ještě před jeho prvním průjezdem postihl Martina Radu s Jaroslavem Jugasem za polovinou úvodního testu defekt pneumatiky. Na vložce měnili pravé přední kolo. „Prvních osm deset kilometrů vložky bylo vlhkých, pak přišel hrozně klouzavý úsek. Ale na slicku jsme ho docela zdárně probruslili. Ale za polovinou zkoušky jsme v jedné zatáčce trefili kámen a prorazili kolo. Museli jsme ho samozřejmě vyměnit, což nás stálo tři minuty. Navíc závěr byl opatrnější, neboť jsme jeli vpředu slick v kombinaci s pneumatikou s hřebíkem,“ popsal smolný okamžik Martin Rada.

Ve druhé vložce patřil české posádce solidní 40. čas. „Na přejezdu jsme nazuli na přední kola komplet pneumatiky s hrotem, což se ukázalo být skvělou volbou. Začátek byl sice sušší, ale v nejvyšších partiích testu bylo hodně namrzlých zatáček. Zajeli jsme výborně a s časem jsem byl spokojen,“ řekl jezdec alfy.

V odpolední sekci pokračovala česká dvojice ve stabilních výkonech a bez zásadních komplikací přivezla svou Alfu Romeo do večerního servisu. „V posledním testu se začalo už stmívat, navíc podmínky byly hodně zrádné. Řada míst byla nebezpečných, a tak jsme raději zvolnili, abychom se vyvarovali možných problémů,“ řekl Martin Rada.

Posádka Agrotec racing teamu absolvuje soutěž bez klasických špiónů, pouze podmínky konzultuje se Štěpánem Vojtěchem a Zdeňkem Jurkou, kteří pracují pro Martina Prokopa. „Štěpán nám popisuje podmínky na trati, sdělil mi hodně poznatků o zrádných místech. Sice nemáme informace o každé konkrétní zatáčce, přesto jsou informace od nich super,“ uzavřel hustopečský jezdec.

Pavel Jelínek

Další články

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >

Elektroinstalace jako cesta k zábavě i bezpečí ve vašem autě

V dnešní době jsou auta více než jen dopravní prostředky – jsou naším každodenním společníkem. Řada z nás tráví v autě téměř třetinu svého dne, a to nejčastěji cestou do práce a pak zase domů. Pro jiné je prací samo cestování autem. Je proto namístě si prostředí auta zútulnit i zabezpečit tak, aby byl náš čas strávený s tímto pomocníkem nejen příjemný, ale zejména i bezpečný.

zobrazit článek >