Brněnský Autosalon 2009 se jistě i letos stane motoristickým magnetem. Od 5. do 11. června se Brno promění v Mekku všech uživatelů našich silnic a dálnic, kteří svým chováním zásadně ovlivňují počet mrtvých a zraněných při dopravních nehodách. Proto zde samozřejmě nemůže chybět expozice oddělení BESIP Ministerstva dopravy.
„Je to jedna z nejlepších příležitostí, jak oslovit co největší počet lidí, zaujmout je rozmanitostí forem osvěty a prevence a motivovat je k odpovědnějšímu chování v silničním provozu,“ říká vedoucí oddělení BESIP Mgr. Zuzana Ambrožová.
BESIP v hale Z brněnského výstaviště na 300 m2 výstavní plochy představí řidičské trenažéry osobního automobilu a motocyklu, správně konstruované dětské autosedačky a jejich bezpečné používání a také simulátor nárazu, ve kterém si každý může vyzkoušet, jak mohutné síly působí v interiéru vozu při nárazu v pouhé třicetikilometrové rychlosti. Stánek BESIP nabídne i nejrůznější vzdělávací bloky, důležité informace z oblasti bezpečnosti silničního provozu, ale i zábavu - návštěvu stánku zpestří lidem moderátor s nápaditými kvízy a soutěžemi. Tvůrci expozice ale nezapomněli ani na tvrdou realitu a hrůzné následky vážných dopravních nehod. Návštěvníkům je zprostředkují pomocí ukázek z kampaně „Nemyslíš, zaplatíš!“
„Tato kampaň od počátku neměla jenom příznivce. Ale jejích kritiků ubývá - řada z nich už pochopila, že jde o sice drsný, ale nesmírně funkční způsob prevence. Je to velmi povedený a profesionálně zvládnutý projekt, jehož autoři si zaslouží respekt,“ říká k tomu Zuzana Ambrožová a dodává: „Snažíme se proto, abychom maximálně provázali tuto kampaň s našimi ostatními aktivitami, protože tak můžeme dosáhnout mnohonásobně většího vlivu na myšlení a chování všech účastníků silničního provozu.“
Drsnou realitou umí své diváky nepochybně oslovit i další projekt financovaný Ministerstvem dopravy s názvem The Action, který se také u příležitosti Autosalonu 2009 v Brně představí a to 8. června v Kulturním centru Semilasso: „Jde o multimediální show zaměřenou na mladé a začínající řidiče, tedy na nejrizikovější skupinu v silničním provozu, která navíc nesnáší jakékoliv formy poučování. To The Action nikdy nedělá - jen zprostředkuje kruté příběhy, které napsal život, ale bohužel i smrt. A zasadí je do emotivního rámce choreograficky zajímavě namixovaných scénických forem,“ říká Bc Martin Gebauer, ředitel agentury EuroNet.CZ, která The Action produkuje.
Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.
zobrazit článek >Chystáte se na delší cestu autem? Plánujete například dovolenou s dětmi u moře v Chorvatsku a vydáváte se po vlastní ose? Nezapomeňte si s sebou do auta přibalit cestovní lékárničku, která bude obsahovat vše, co by se vám mohlo během cesty a následné dovolené hodit. Abyste na nic nezapomněli, připravili jsme pro vás seznam věcí, co by v ní neměly chybět.
zobrazit článek >Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.