aktuálně: 199 uzavírek, 0 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

BESIP využije brněnský autosalon k osvětě řidičů

11. května 2009

Brněnský Autosalon 2009 se jistě i letos stane motoristickým magnetem. Od 5. do 11. června se Brno promění v Mekku všech uživatelů našich silnic a dálnic, kteří svým chováním zásadně ovlivňují počet mrtvých a zraněných při dopravních nehodách. Proto zde samozřejmě nemůže chybět expozice oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

„Je to jedna z nejlepších příležitostí, jak oslovit co největší počet lidí, zaujmout je rozmanitostí forem osvěty a prevence a motivovat je k odpovědnějšímu chování v silničním provozu,“ říká vedoucí oddělení BESIP Mgr. Zuzana Ambrožová.

BESIP v hale Z brněnského výstaviště na 300 m2 výstavní plochy představí řidičské trenažéry osobního automobilu a motocyklu, správně konstruované dětské autosedačky a jejich bezpečné používání a také simulátor nárazu, ve kterém si každý může vyzkoušet, jak mohutné síly působí v interiéru vozu při nárazu v pouhé třicetikilometrové rychlosti. Stánek BESIP nabídne i nejrůznější vzdělávací bloky, důležité informace z oblasti bezpečnosti silničního provozu, ale i zábavu - návštěvu stánku zpestří lidem moderátor s nápaditými kvízy a soutěžemi. Tvůrci expozice ale nezapomněli ani na tvrdou realitu a hrůzné následky vážných dopravních nehod. Návštěvníkům je zprostředkují pomocí ukázek z kampaně „Nemyslíš, zaplatíš!“

„Tato kampaň od počátku neměla jenom příznivce. Ale jejích kritiků ubývá - řada z nich už pochopila, že jde o sice drsný, ale nesmírně funkční způsob prevence. Je to velmi povedený a profesionálně zvládnutý projekt, jehož autoři si zaslouží respekt,“ říká k tomu Zuzana Ambrožová a dodává: „Snažíme se proto, abychom maximálně provázali tuto kampaň s našimi ostatními aktivitami, protože tak můžeme dosáhnout mnohonásobně většího vlivu na myšlení a chování všech účastníků silničního provozu.“

Drsnou realitou umí své diváky nepochybně oslovit i další projekt financovaný Ministerstvem dopravy s názvem The Action, který se také u příležitosti Autosalonu 2009 v Brně představí a to 8. června v Kulturním centru Semilasso: „Jde o multimediální show zaměřenou na mladé a začínající řidiče, tedy na nejrizikovější skupinu v silničním provozu, která navíc nesnáší jakékoliv formy poučování. To The Action nikdy nedělá - jen zprostředkuje kruté příběhy, které napsal život, ale bohužel i smrt. A zasadí je do emotivního rámce choreograficky zajímavě namixovaných scénických forem,“ říká Bc Martin Gebauer, ředitel agentury EuroNet.CZ, která The Action produkuje.

-ric- ; Besip

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >