Poměrně významný úbytek nehod zaznamenala statistika Policejního prezídia v roce 2008 na českých dálnicích. V porovnání s rokem 2007 (celkem 5785 nehod) se na českých dálnicích stalo v roce 2008 (celkem 5445 nehod) o 340 méně nehod. Dálnice a rychlostní silnice jsou v porovnání se silnicemi nejbezpečnějším typem komunikací v České republice.
Nejdelší dálnici D1 (3519 nehod v roce 2008) následuje tah D5 z Prahy do Plzně (756), dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové (496) a dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem k německým hranicím (447). I přes stále vysoký celkový počet nehod je pozitivní klesající trend.
Ředitelství silnic a dálnic ČR odůvodňuje klesající trend v počtu nehod stále dokonalejším bezpečnostním opatřením na českých dálnicích. „Každoročně do bezpečnosti na dálnicích investujeme stamilióny korun. Poslední dva roky byly tyto investice rekordní. A vyplácí se to,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Aktuální statistiky ŘSD jsou velmi optimistické.
Počet nehod totiž v posledních letech stále vzrůstal. Tento trend se zastavil a naopak otočil právě v roce 2008. Velmi kuriózní je, že počet nehod v meziročním srovnání poklesl i přes velmi početnou hromadnou havárii, ke které došlo počátkem roku 2008 na dálnici D1. V případě, že by k této hromadné havárii nedošlo, byla by statistika za rok 2008 mnohem příznivější. Současně s klesajícím počtem nehod klesá také počet usmrcených a zraněných.
Zatímco v roce 2007 zemřelo na českých dálnicích celkem 47 osob, v roce 2008 už to bylo o 15 méně (celkem 32 osob). Těžce zraněných bylo v roce 2007 83 osob a v roce 2008 90 osob. Lehce zraněných pak 649 (2007), respektive 638 (2008). Hlavní příčiny nehod zůstávají stejné. Nejčastěji jde o nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky a viditelnosti, dále je na vině časté překračování maximální dovolené rychlosti, nesprávný způsob jízdy, nedání přednosti nebo srážka se zvěří.
Celkově poklesla také škoda způsobená nehodovostí na českých dálnicích. Zatímco v roce 2007 dosáhla škoda částky 6,382 miliardy korun, v roce 2008 to bylo 6,296 miliardy korun.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.