Zákruta.cz  >  

Korsická Rally - Kopecký druhý, Loix třetí

16. května 2011

Třetí podnik šampionátu IRC přinesl napínavou podívanou od prvního do posledního kilometru. Poprvé v historii zavítal seriál IRC na středomořský ostrov Korsika, která připravila pro celé soutěžní pole 321 kilometrů charakteristických spletí zatáček a úzké tratě s mixem náročných stoupání a klesání.

Tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký – Petr Starý mocně v závěru finišovala, i přes dva nejrychlejší časy v závěrečném dni však skončila druhá o 16 sekund za vedoucím Thierry Neuvillem na Peugeotu. Třetí skončil další jezdec na voze Fabia Super 2000 Freddy Loix, jenž se dostal do vedení celého šampionátu IRC, Kopecký se dělí o druhé místo.

Korsická rally se v kalendáři šampionátu IRC objevila poprvé v historii a vrátila se svou skladbou ke svým kořenům. Tři soutěžní dny, tři servisní zóny, náročné přejezdy pro posádky i celé týmy, soutěž rozesetá po celém ostrově. To vše v kombinaci nového asfaltu a rozbitých silnic, kamení popadaného ze skal typických pro korsickou krajinu vyžadovalo maximální nasazení od všech členů týmu.

Soutěž začala ve čtvrtek prvními 55 kilometry v okolí města Calvi, které v součtu zajel nejlépe Neuville o devět sekund před Kopeckým. Andreas Mikkelsen ze Škoda UK Motorsport byl čtvrtý, Freddy Loix z BFO Škoda Belgie pátý. Druhý den se soutěž přesunula do vnitrozemí k městečku Corte a na jezdce čekalo šest erzet, z nichž jedna byla pro nehodu předjezdce zrušena. To celkově narušilo rytmus soutěže a tempa jezdců. Ve vedení byl i po druhé etapě Neuville o 23 vteřin před Kopeckým, na třetí místo se posunul Loix, jenž zaostával o další čtyři sekundy. Čtvrtý zůstával Mikkelsen.

Sobotní závěrečná etapa zavedla soutěžní pole k okolí hlavního města Korsiky, přístavu Ajaccia. Kopecký zavelel od začátku k mohutnému nástupu, na první erzetě najel na Neuvilla devět vteřin a i v dalších jej stahoval. Perfektní nastavení vozu v závěrečném dni a skvělý jezdecký výkon přinesl Kopeckému konečné druhé místo, třetí dojel Loix jedoucí s podporou továrního týmu. Konečné šesté místo Mikkelsena z týmu Škoda UK Motorsport ovlivnila proražená pneumatika ve dvanácté erzetě.

Michal Hrabánek, šéf továrního týmu Škoda Motorsport, náročnou rally komentuje slovy: „Krásná, ale ohromně logisticky namáhavá rally byla zároveň napínavá do posledního kilometru. Naše druhé a třetí místo se pro vývoj šampionátu počítá. Freddy Loix se dostal do vedení IRC, což nás těší a motivuje do další práce. Ukazuje se, že IRC je stále dramatickou podívanou, kde se soupeří o každou vteřinu. Nyní se budeme připravovat na Rally na Ukrajině, kde se pojede opět poprvé v historii, o to větší bude pro všechny motivace uspět.“

Jan Kopecký: „Určitě jsme chtěli zvítězit, soutěž však byla dlouhá a náročná, navíc jsme místní tratě moc neznali. První dva dny nebyly z naší strany zcela optimální, ale poslední den jsme našli správný rytmus. Dvě druhá místa za sebou nejsou špatná, šampionát bude ještě hodně dlouhý.“

Freddy Loix: „Hledali jsme ten správný rytmus po celou dobu soutěže, soupeři před námi byli ale prostě lepší. Být v čele šampionátu je určitě pěkný pocit, ale také závazek do dalších soutěží.“

Seriál IRC pokračuje Rally v okolí ukrajinského města Jalta první červnový víkend. Složení týmu Škoda Motorsport bude upřesněno v následujících dnech.

Škoda Motorsport

Další články

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Proč investovat do kvalitních pneumatik, a vyhnout se levným náhražkám

Dnešní trh nabízí nepřeberné množství různých pneumatik, ovšem ne všechny jsou prověřené a kvalitní. Co se stane, když chcete za každou cenu ušetřit a koupíte ty nejlevnější? Jaký je v nich rozdíl, a opravdu se ty levné vyplatí?

celý článek >
Výhody a nevýhody operativního leasingu

Výhody a nevýhody operativního leasingu

Zatoužili jste po modernějším automobilu? Automobilové firmy každoročně chrlí nové a nové vozy, které mají za cíl udělat řidičovu jízdu co nejpohodlnější. Ovšem ne každý má na to, aby si nové auto zaplatil z úspor, tudíž někteří volí leasingové financování. V tomto článku se zaměříme na výhody a nevýhody operativního leasingu.

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

5 situací, ve kterých nepojištěné auto vyjde draze

Kupujete si nové nebo bazarové auto? A sjednali jste si havarijní pojištění? Podívejte se na 5 situací, ve kterých dáte za nepojištěné auto majlant.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
TOPlist NAVRCHOLU.cz
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.