Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 1.6 16V DOHC TD |
Druh morotu | vznětový |
Palivo | motorová nafta |
Objem válců (cm3) | 1 560 |
Počet válců | 4 |
Max. výkon kW / HP / ot | 80 / 107 / 4 000 |
Max. toč. m. Nm / ot | 240 / 1 750 |
Poháněná náprava | přední |
Max. rychlost (km/h) | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12.00 |
Převodovka | manuální |
Počet rychlostních stupňů | 5 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | sedan |
Rozměry D / / V (mm) | 4 476 / 1 770 / 1 454 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 404 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 883 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 1 394 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 17.43 |
Rozměr pneumatik | 205/55 R16 |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 6.20 |
Mimo město (l) | 4.20 |
Kombinovaná (l) | 4.90 |
Emise CO2 (g/km) | 129 |
Volvo (nebo Aktiebolaget Volvo), Volvo Group, je švédský výrobce nákladních automobilů, autobusů a stavebního vybavení, řídících systémů pro námořní a průmyslové aplikace, komponentů vesmírných lodí a poskytovatel finančních služeb. Tento automobilový výrobce byl založen 14. dubna 1927 v Göteborgu, jako vyčlenění z výrobce kuličkových ložisek SKF (Svenska KullagerFabriken AB). Jako skupina Volvo se představuje od roku 1944. V dubnu 2010 koupila Volvo Cars čínská automobilka Geely za 1,8 miliardy dolarů.
Skupina Volvo má původ v roce 1927, když první automobil Volvo (osobní) sjel z výrobní linky továrny v Göteborgu.
První nákladní automobil byl představen pod názvem Series 1 v lednu 1928, a znamenal okamžitý úspěch - rychle se vyprodala celá roční produkce. Nákladní automobily Volvo však vzbudily zájem i mimo Švédsko. Vývoz nákladních vozů pod značkou Volvo do Evropy začal v třicátých letech. Po raketovém startu se oba vlastníci společnosti, Assar Gabrielsson a Gustaf Larson, rozhodli zkonstruovat vozidlo, které by bylo bezpečné a mohlo odolat krutým podmínkám švédského chladného podnebí a špatným silnicím.
Od té doby co začaly vozidla řídit lidé, měli zakladatelé toto heslo: "Bezpečnost je - a musí vždy být - základním principem navrhování." Zaostřením na bezpečnost, trvanlivost a kvalitu musela část vývoje začít od začátku. Vývoj šel rychle dopředu a už v roce 1933 představilo první nákladní automobil s trambusovou kabinou. V roce 1946 představilo svůj první naftový motor a v roce 1954 zavedlo turbodmychadla (roku 1980 vyrobeno poslední nákladní auto bez turbodmychadla).
V roce 1977 představilo zvýšenou kabinu Globetrotter, která se stala velice žádanou. Nejúspěšnější model Volva, FH12/16 představila automobilka roku 1993. Zatím poslední novinkou je model FE (představen v roce 2006), který je technicky spřízněn s vozy Daf LF a Renault Midlum[1].