Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 2.0 dCi 16V |
Druh morotu | vznětový |
Palivo | motorová nafta |
Objem válců (cm3) | 1 995 |
Počet válců | 4 |
Max. výkon kW / HP / ot | 110 / 148 / 4 000 |
Max. toč. m. Nm / ot | 340 / 2 000 |
Poháněná náprava | přední |
Max. rychlost (km/h) | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10.00 |
Převodovka | automatická |
Počet rychlostních stupňů | 6 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | combi |
Rozměry D / / V (mm) | 4 801 / 2 060 / 1 445 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 508 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 1 593 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 1 632 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 14.84 |
Rozměr pneumatik | 205/60 R16 |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 9.60 |
Mimo město (l) | 5.70 |
Kombinovaná (l) | 7.10 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
Od roku 1898 do roku 1944 měl podnik jen jednoho pána: zakladatele Louise Renaulta. A ten zase měl jen jedinou vášeň: svou továrnu v Billancourtu, své životní dílo. Při rozjezdu podniku měl dvě výhody: finanční podporu svých bratrů, poměrně bohatých obchodníků, a svého technického génia.
Dal si patentovat přímý záběr, převodový mechanismus, který jeho prvnímu vozu, "neforemnému, ale živému vzorku", umožnil vyjet 13% svah ulice Lepic. Později jej začali používat všichni výrobci automobilů včetně amerických. Následně si dal patentovat i řadu dalších vynálezů a zlepšení, zejména turbokompresor.
První zákazníky podnik získával díky soutěžím. Bratři Louis a Marcel Renaultové vyhrávali jeden závod za druhým. Firma prosperovala, rozrůstala se a díky velké objednávce taxíků, které měly v roce 1914 vstoupit do historie, přešla od řemeslné výroby k průmyslové. Zavedla do Francie dělbu práce (taylorismus), zažila první dělnické stávky, poučila se, a v předvečer první světové války se Louis Renault stal vlivným člověkem, jehož firma značnou část své výroby vyvážela. Měla zastoupení od New Yorku po Tokio a dokonce i dva závody v Rusku.