Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 2.2 HDI FAP MAN6 |
Druh morotu | vznětový |
Palivo | motorová nafta |
Objem válců (cm3) | 2 179 |
Počet válců | 4 |
Max. výkon kW / HP / ot | 125 / 168 / 4 000 |
Max. toč. m. Nm / ot | 400 / 1 750 |
Poháněná náprava | přední |
Max. rychlost (km/h) | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10.00 |
Převodovka | manuální |
Počet rychlostních stupňů | 6 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | MPV |
Rozměry D / / V (mm) | 4 727 / 1 850 / 1 863 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 225 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 2 948 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 1 865 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 14.92 |
Rozměr pneumatik | 215/60 R16 |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 9.20 |
Mimo město (l) | 6.20 |
Kombinovaná (l) | 7.20 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
Průmyslové dobrodružství Peugeot se zrodilo ve slévárně oceli, zřízené v bývalém mlýně na obilí. Slévárna oceli se brzy změnila ve výnosnější továrnu na válcování za studena, což si rodina nechala v roce 1818 patentovat. Tato činnost vyústila ve výrobu nářadí, pil a hodinových strojků. Díky své kvalitě se výrobky setkaly s úspěchem, továrna prosperovala, výrobky se vyvážely. Kvalitu začal brzy symbolizovat znak lva.
Peugeot posléze diverzifikoval výrobu mnoha různými směry, zahrnovala množství nářadí a výrobků, které představovaly všemožné manuální řemesla 19. století. V roce 1840 se firma dostala z dílen do kuchyně, protože přišla s prvním mlýnkem na kávu. Ten se vyráběl až do roku 1975, od začátku 30. let fungoval na elektřinu. Slavný mlýnek si oblíbili i profesionálové, používal se v koloniálech i kavárnách. Stejnou cestou se vydal i mlýnek na pepř. Díky patentovanému systému je prakticky nezničitelný, vyrábí se dodnes a do celého světa ho byly prodány miliony kusů.
Po převzetí Citroënu v roce 1976 vznikla skupina PSA Peugeot-Citroën. Lev, stále více chtivý růstu, odkoupil o dva roky později všechny tři evropské pobočky Chrysleru. Skupina PSA současně získala továrny v Poissy, v Rytonu ve Velké Británii a ve Villaverde ve Španělsku. Strávit tyto nákupy, k nimž došlo během krátké doby, se však ukázalo poněkud obtížné. Pokus oživit značku Talbot za pomoci bývalých poboček Chrysleru skončilo neúspěchem.
Mezinárodní růst Peugeotu byl poznamenán příchodem do Číny v roce 1985, což bylo v době globalizace absolutně nutné. Dalším krokem bylo otevření továrny v brazilském Porto Real v roce 2001, čímž se společně se zřízením továrny v Argentině posílila přítomnost značky se lvem ve znaku na trzích Mercosuru.